Foto: LETA

Daugavpils tramvaju iepirkuma konkursam iesniegti divi piedāvājumi, pastāstīja Daugavpils domes izpilddirektors Andrejs Kursītis.


AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" piedāvājusi piegādāt Daugavpilij tramvaju vagonus par 5 556 636 latiem, bet Baltkrievijas - Latvijas uzņēmumu apvienība "Belkomunmaš" un "Agmen Consulting Bureau"" - par 4 614 312 latiem.

Iepirkumu komisija sākusi abu minēto piedāvājumu izvērtēšanu. Šis process varētu ilgt vismaz mēnesi, prognozēja Kursītis.

Jau ziņots, ka AS "Tramvaju uzņēmums" Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētajā projektā "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" šā gada jūlijā izsludināja atkārtotu atklāto konkursu pasažieru tramvaju iegādei. Iepriekšējais pasažieru tramvaju iegādes konkurss tika pārtraukts, jo Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedza AS "Tramvaju uzņēmums" slēgt 3,68 miljonus latu vērto līgumu ar Krievijas uzņēmumu "Vagonmash" par jaunu pasažieru tramvaju piegādi.

Šādu lēmumu IUB pieņēma, izskatot AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" sūdzību par iepirkuma rezultātiem, kurā norādīts, ka Sanktpēterburgas uzņēmums "Vagonmash" nepamatoti atzīts par uzvarētāju, jo tā piedāvājums neatbilst vairākiem konkursa nolikuma kritērijiem. Tāpat uzņēmumam 2011.gada nogalē bijuši apjomīgi nodokļu parādi.

Konkursa komisija secināja, ka Rumānijas un Baltkrievijas uzņēmumu "Carpat Belaz service SRL" un "Belkommunmash" piedāvāto tramvaju aprīkojums neesot atbilstošs tehniskajiem parametriem, savukārt "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" piedāvājums ir pārāk dārgs.

Plānots, ka jaunie tramvaju vagoni būs aprīkoti ar asinhronā tipa dzinējiem, kas ļaus ietaupīt un uzkrāt elektroenerģiju, nodrošinās mobilāku un ātrāku pārvietošanos bez sastrēgumiem. Jaunie tramvaji būs aprīkoti atbilstoši vides pieejamības prasībām, tajos būs nodrošinātas novietnes ratiņiem un vietas invalīdiem, bet tramvaju ieeja būs aprīkota ar izbīdāmu platformu.

Patlaban projektā "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" turpinās būvdarbi. Posmā no Vienības ielas līdz Viestura ielai veikti pretkorozijas izolācijas darbi, turpinās smilts pamatu izbūve sliežu ceļa uzlikšanai, kā arī ir sākti elektroķīmiskās aizsardzības darbi.

Saskaņā ar tehnisko projektu ūdensvada caurules izvade ārpus sliežu ceļa tiek veikta posmā no Ventspils ielas līdz Tukuma ielai. 18.novembra un Tukuma ielas un 18.novembra un Dobeles ielas krustojumos uzstādītas dzelzsbetona plāksnes. 18.novembra un Jelgavas ielas krustojumā tiek veikti betonēšanas sagatavošanas darbi, lai uzliktu dzelzsbetona plāksnes.

Iebrauktuves posmā tramvaju remontzonā, 18.novembra ielā 183, ir izbūvēta gultne un tiks izbūvēts šķembu segums, kā arī tiek uzsākti sliežu ceļa izbūves darbi. Turpinās arī divu apakšstaciju renovācijas darbi Jātnieku ielā 90 un 18.novembra ielā 10 - tiek veikti ārējas un jumtu siltināšanas darbi. Tramvaja sliežu ceļu Daugavpilī atjaunošanas darbus veic ceļu būves firma SIA "Binders". Būvuzraudzību nodrošina SIA ''Rem pro''.

Projekta gaitā paredzēts renovēt kopumā 6,2 kilometrus sliežu ceļa. Līnijas renovācijas gaitā pieturvietas tiks izbūvētas atbilstoši vides pieejamības prasībām. Tas nozīmē, ka arvien vairāk cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem varēs izvēlēties tramvaju kā ērtu un drošu pārvietošanās veidu. Tramvajs kļūs par ērtu pārvietošanās līdzekli arī māmiņām ar bērnu ratiņiem un invalīdiem, kuri pārvietojas ratiņkrēslos.

Savukārt sliežu ceļa rekonstrukcijā lietojamā bezšuvju sliežu iegremdēšanas tehnoloģija padarīs tramvaju kustību klusāku un komfortablāku, kā arī samazinās trokšņa un vibrācijas līmeni. Kopējais tramvaju ceļa garums Daugavpilī ir 27 kilometri.

Projekta "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" mērķis ir sabiedriskā transporta attīstības veicināšana kā alternatīva privāto automašīnu izmantošanai. Tas tiek īstenots programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" aktivitātē "Publiskais transports ārpus Rīgas".

Projekta kopējās izmaksas ir 10 316 583 lati, tai skaitā attiecināmās izmaksas - 8 456 216 lati. No attiecināmajām izmaksām ERAF daļa - 7 028 040 lati (83,11%), privātais finansējums - 1 428 176 lati (16,89%).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!