Foto: Publicitātes foto

Administratīvās rajona tiesa piektdien apmierinājusi ārvalstu kompānijas "Stadler Bussnang AG" lūgumu un aizliegusi AS "Pasažieru vilciens" (PV) pildīt nu jau par lauzto atzīto līgumu ar "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A." (CAF) par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi, portālam "Delfi" apliecināja tiesas pārstāve.

Tiesa nolēma apmierināt "Stadler" lūgumu par pagaidu noregulējuma piemērošanu lietā un noteikt aizliegumu PV līdz sprieduma spēkā stāšanās dienai pildīt saistības, kas izriet no 2012.gada 2.aprīlī starp PV un (CAF) noslēgtā līguma par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi.

Tiesa secinājusi, ka 2012.gada 2.aprīļa līgumā ir grozīti būtiski noteikumi – maksāšanas nosacījumi, apjoms, termiņi, līgumsoda apmērs, ir mainīts atbildības apjoms par labu izpildītājam CAF, kas ir pretrunā piegādātāju brīvas konkurences un vienlīdzīgas attieksmes principam.

Tā kā tiesa konkrētos līguma grozījumus atzina par būtiskiem, bet konkursa nolikumā un līguma projektā grozījumu iespējamība netika norādīta, tiesa konstatēja, ka AS "Pasažieru vilciens" ir noslēgusi 2012.gada 2.aprīļa līgumu bez iepirkuma procedūras rīkošanas. Tādējādi tiesa līgumu pirmšķietami atzina par spēkā neesošu, kas saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma likumu ir pamats apturēt līguma izpildi.

Lēmumu var pārsūdzēt Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departamentā 14 dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas, iesniedzot blakus sūdzību Administratīvās rajona tiesas Rīgas tiesu namā.

Jau vēstīts, ka aprīļa sākumā Augstākas tiesas (AT) Senāts atcēla Administratīvās rajona tiesas 2012.gada 29.oktobra lēmumu, ar kuru tika atteikts pieņemt "Stadler" pieteikumu, un licis jautājumu izskatīt vēlreiz. Uzņēmums prasīja atzīt par spēkā neesošu starp AS "Pasažieru vilciens" (PV) un Spāņu kompāniju "Construcciones Y Auxiliar de Ferrocarriles S.A." (CAF) noslēgto līguma par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi.

PV sarunas ar CAF par iespēju vienoties par vērienīgo jaunu vilcienu iepirkuma līgumu beigušās bez rezultātiem. Valdība jau atbalstīja šim iepirkumam iepriekš paredzēto 100 miljonu latu ES fondu līdzekļu pārdali citiem projektiem. Gala lēmumu par ES naudas pārdali valdība gan pieņems pēc saskaņošanas ar Eiropas Komisiju.

PV iepriekš plānoja iegādāties 34 elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljoni latu apmerā, no kuriem ES Kohēzijas fonda finansējums būtu 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai ‒ 44 miljoni latu.

Konkursā par vilcienu piegādi uzvarēja CAF, aiz svītras atstājot "Stadler". Ar CAF noslēgtais līgums bija jāgroza, lai nezaudētu ES līdzfinansējumu. Vienošanās ar CAF par līguma izmaiņām netika panākta un Stokholmā sākts mediācijas process, kas 29.martā noslēdzās bez rezultātiem. CAF jau paziņojis, ka gatavs tiesāties, bet premjers Valdis Dombrovskis ( V) uzsvēris, ka viņu iespējamā tiesvedība nebaida.

SM iepriekš vērsās prokuratūrā, lūdzot izvērtēt pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu PV bijušās valdes darbību saistībā ar vērienīgo jaunu vilcienu iepirkumu. Prokuratūra šajā lietā sākusi kriminālprocesu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!