Foto: AFP/Scanpix

Eiropas Komisija un Eiropas patērētāju aizsardzības iestāžu tīkls, reaģējot uz šī gada sākumā Eiropas Patērētāju organizācijas (BEUC) iesniegto sūdzību, sāk formālu dialogu ar "TikTok" par tās komercprakses pārskatīšanu, dodot "TikTok" vienu mēnesi atbildes sniegšanai un sadarbības sākšanai, informē Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija.

Jau ziņots, ka, veicot izpēti, BEUC secinājusi, - bērnu un jauniešu vidū populāru video ierakstu koplietošanas platforma “TikTok” pārkāpj vairākus patērētāju tiesību aktus un nepasargā bērnus no slēptas reklāmas un viņiem nepiemērota satura. Pamtojoties uz to, BEUC iesniedza sūdzību Eiropas Komisijai un Eiropas patērētāju aizsardzības iestāžu tīklam.

Par lietas virzību no Eiropas patērētāju aizsardzības iestāžu puses ir līdzatbildīgas Zviedrijas un Īrijas patērētāju aizsardzības iestādes.

Tikmēr Nīderlandes patērētāju organizācija "Consumentenbond" ir paziņojusi par vēršanos tiesā ar kolektīvo prasību pret “TikTok” saistībā ar bērnu tiesību uz privātumu aizskaršanu. Šī organizācija sadarbībā ar “Take Back Your Privacy Foundation” pieprasa “TikTok” dzēst nelikumīgi savāktos personas datus, turpmāk ievērot tiesību aktu prasības, kā arī izmaksāt patērētājiem kompensāciju par nelikumīgu bērnu personas datu apstrādi kopā ap 1,5 miljardu eiro.

Kolektīvās prasības iniciatori informē, ka “TikTok” cieši seko bērnu aktivitātēm un nelikumīgi vāc bērnu personas datus aplikācijas lietošanas laikā. Šie personas dati ietver lietotāja profila informāciju, video, foto, atrašanas vietu un visu, ko bērni dara ar aplikācijas palīdzību, tajā skaitā informāciju par to, ko bērni skatās, cik ilgi, kas viņiem patīk u.c. Turklāt, "Consumentenbond" vērš uzmanību, "TikTok" arī nodod bērnu personas datus ārpus ES, nenodrošinot atbilstošus aizsardzības pasākumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!