Foto: Publicitātes foto

Pabeigta "Rail Baltica" Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada dienvidu daļas nesošo konstrukciju izbūve, ziņo projekta virzītājs pilnsabiedrībā "BERERIX".

Sākot ar 4. septembri, Dzirnavu ielā, posmā no Satekles ielas līdz Turgeņeva ielai zem jaunā pārvada, plānots sākt ielas asfaltēšanas darbus. Savukārt no pirmdienas, 11. septembra, Dzirnavu ielā šajā posmā tiek plānots atjaunot visa veida transportlīdzekļu satiksmi un gājēju kustību.

Kopš būvniecības darbu sākšanas jūlija beigās, sešu nedēļu laikā "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvnieks "BERERIX" ir izbūvējis jaunā dzelzceļa pārvada nesošās konstrukcijas, ieskaitot nepieciešamajā apjomā pabeigta veco pārvada pamatu un palīgkonstrukciju (rievsienu u.c.) demontāža, dzelzceļa pārvada 39 siju montāža, inženierkomunikāciju rekonstrukcija un ierīkošana abās ielas pusēs, paliekošo veidņu montāža, veikta daļēja ceļa seguma konstrukcijas izbūve un citi darbi.

Sākotnēji bija plānots Dzirnavu ielu atvērt satiksmei 31. augustā. Tomēr sakarā ar palielināto nokrišņu daudzumu augustā ceļas segas konstrukcijas ar saistvielām nesaistītais konstruktīvās kārtas materiāls tika pārmitrināts, kā rezultātā nebija iespējams sasniegt tehnoloģiski nepieciešamos kvalitātes rādītājus. Stabilizējoties laikapstākļiem, būvnieks mobilizēs darba brigādes, lai Dzirnavu iela tiktu atvērta pēc iespējas ātrāk.

No 11. septembra tiks atjaunota arī vairāku autobusa un trolejbusa maršrutu kustība Dzirnavu ielā.

Septembrī "BERERIX" veiks pārvadam blakus esošā Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojuma asfaltēšanas darbus, kā arī turpinās krustojuma pārbūvi. Šo darbu laikā gājēju pārvietošanās, transportlīdzekļu satiksme pilnībā slēgta netiks. Noteiktos laika posmos tiks ierobežota satiksme atsevišķās šīs zonas joslās.

"Rail Baltica" trases izbūves rezultātā Dzirnavu ielas pārvada teritorijā būs plašākas gājēju ietves abās ielas pusēs, veloceļi, tiks pārbūvēts Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojums. Uzeja uz dzelzceļa platformām pēc projekta īstenošanas atradīsies dzelzceļa pārvada austrumu pusē, izņemot uzejas uz "Rail Baltica" platformām, kas joprojām būs stacijas pusē. No Dzirnavu ielas līdz pat Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai un Lāčplēša ielai otrā virzienā nākotnē cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilā josla. Paralēli dzelzceļam tiks izbūvēts veloceļš.

Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada vidusdaļa izbūvēta 20. gadsimta sākumā, laikā no 1912. līdz 1914. gadam, un laika gaitā tas ir vairākkārt paplašināts, abās pusēs piebūvējot jaunas konstrukcijas (sijas, atbalstsienas u.c.) un paplašinot dzelzceļa uzbērumu. Dzirnavu ielas pārvada pārbūve "Rail Baltica" projektā plānota vairākos posmos – pēc pārvada dienvidu daļas izbūves tiks sākti pašreizējās infrastruktūras demontāžas darbi pārvada ziemeļu daļā.

Pilnsabiedrībā "BERERIX" apvienojušies "BESIX Group" no Beļģijas, nacionālais būvnieks "RERE Būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu – Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un piegulošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!