Foto: LETA

VSIA "Latvijas Televīzija" (LTV) apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bijis 14,129 miljoni eiro jeb par 1,92% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn, savukārt LTV zaudējumi pieauguši līdz 296 230 eiro, kas ir par 8,3% vairāk iepretim zaudējumiem pirmajos sešos mēnešos pērn, liecina LTV publicētā informācija.

Starp būtiskākajiem LTV darbību ietekmējušajiem notikumiem 2023.gada pirmajā pusgadā kompānijas vadības ziņojumā minēts papildu valsts budžeta dotācijas piešķīrums 1,512 miljonu eiro apmērā tekošā kalendārā gada periodam un ik gadu turpmāk. No tā būtiskākā daļa novirzīta LTV satura ražošanā iesaistīto un administrācijas darbinieku atalgojuma palielināšanai. Līdztekus tam daļa šo resursu ir novirzīti satura iepirkšanai no neatkarīgajiem producentiem, tā palielinot to īpatsvaru kopējā oriģinālsatura apjomā, veicinot satura pieejamību, nodrošinot surdotulkojumus, kā arī raidījumu un filmu adaptāciju.

Kā nozīmīgāko LTV radīto saturu kompānijas vadība min Ukrainas karam veltīto saturu, tostarp speciālizlaidumus, tiešraides no labdarības koncertiem, kā arī dokumentālās filmas. Tāpat šajā laikā tika izvēlēti LTV dokumentālo īsfilmu konkursa "Latvijas kods. Latvija šodien" 2023.gada uzvarētāji. Projekta vienpadsmitajā gadā piecus jaunus stāstus, dokumentējot Latviju, veidos režisori Andrejs Verhoustinskis, Žaklīne Zābere-Gāga, Aleksejs Beļeckis, Toms Upītis un Ildze Felsberga.

Marta beigās LTV uzsāka sociālo kampaņu "Patiesā uzvara". LTV Sporta redakcija līdz maija vidum padziļināti pētīja un sabiedriskajos medijos atspoguļoja bērnu sporta problēmas, piedāvājot iespējamos risinājumus bērnu sporta pieejamībai. Vēl pārskata periodā nozīmīga bijusi konkursa "Supernova" un "Eirovīzija" pārraide, gada balvas kultūrā "Kilograms kultūras 2022" ceremonijas tiešraide, Dziesmu un deju svētku koncerti un pārraides, kā arī Pasaules čempionāts hokejā.

Vadības ziņojumā minēts, ka LTV 2023.gadā pirmajā pusgadā noslēgusi 18 iepirkuma līgumus, kuru kopējā summa ir 1,568 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Kompānija par šo naudu iegādājusies dažādas elektroniskas ierīces, "Supernova 2023" un "Kilograms kultūras" pasniegšanas ceremonijas skatuves uzbūvi un nobūvi, kompānijas "AWS Elemental" straumēšanas iekārtu servisu. Tāpat veikta Latvijas iedzīvotāju socioloģiskā aptauja sabiedriskā labuma izvērtēšanai, veikti TV auditorijas un pašreklāmu reģistra pētījumi, nomāti pārvietojamās televīzijas stacijas pakalpojumi, iegādāti LED prožektori, sekotājsistēmas, transporta kastes, sakaru sistēmas, degviela, ēdināšanas pakalpojumi, ekrānu kalibrācijas iekārtas, video iekārtas un tamlīdzīgi.

Kā vēstīts, pagājušajā gadā LTV strādāja ar 28,428 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 11,7% vairāk nekā gadu iepriekš, kamēr uzņēmuma peļņa saruka par 15,8% - līdz 274 524 eiro.

LTV ir valsts kapitālsabiedrība, kas veic likumā noteikto sabiedriskā elektroniskā plašsaziņas līdzekļa funkciju. Tas tiek veikts sabiedriskā pasūtījuma ietvaros, veidojot sabiedrības interesēs un tās vajadzībām plašu un daudzveidīgu programmu klāstu divos televīzijas kanālos "LTV1" un "LTV7", interneta portālā "www.lsm.lv", kā arī LTV pārvaldītajos sociālo tīklu kontos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!