Interesi ieguldīt Latvijas aviokompānijā "airBaltic" ir izrādījušas gan Lietuvas, gan Igaunijas valdības. Aviokompānijas mazākuma akcionārs, dāņu bagātnieks Lars Tūsens gan saka – lai arī "airBaltic" ir Baltijas reģionam ārkārtīgi svarīga kompānija, valdības klātbūtne biznesā nerada "laimīgu situāciju". Viņš iesaka valstīm ieguldīt ceļos un savos iedzīvotājos, un "airBaltic" vajadzētu samazināt valsts iesaisti, nevis palielināt. Par kaimiņu interesēm un aviācijas nākotni viņš stāstīja ekskluzīvā intervijā "Delfi Bizness".

Es gribēju ar jums parunāt par aviācijas biznesu kā tādu, par to, kā redzat šīs nozares nākotni. Es gribēju ar jums parunāt par aviācijas biznesu kā tādu, par to, kā redzat šīs nozares nākotni. Jums šobrīd pieder daļas divos aviācijas uzņēmumos. Kā redzat šo nozari, kuru, ja nemaldos, Vorens Bafets reiz raksturoja kā veidu, kā miljardierim ātri kļūt par miljonāru?

Iespējams, man vajadzēja viņu klausīt.

Es sākotnēji strādāju finanšu jomā (Tūsens karjeru sāka zviedru privātbankā – red.). Biju investīciju baņķieris pirms daudziem, daudziem gadiem, man tolaik bija 30 gadu. Tad es dabūju darbu SAS finanšu nodaļā, un kopš tā laika man ir ļoti iepatikusies aviācija. Tā ir aizraujoša pasaule, jo tajā ir daudz dažādu detaļu – tur ir daudz par finansēm un lielām investīcijām, bet, no otras puses, tas ir arī par pakalpojumiem, par to, lai radītu pareizo produktu. Tāpēc mani tas piesaistīja.

Bet es neesmu tikai aviācijā, es darbojos arī citos uzņēmumos, un kopš laika, kad pametu savu pēdējo īsto darbu, kas bija pirms 25 gadiem, esmu ieguldījis daudzos, daudzos uzņēmumos. Es atrodu uzņēmumus, kuriem neveicas pārāk labi, tāpēc var tajos ienākt lēti un tad, cerams, atjaunot uzņēmuma vērtību. Aviācijas nozare ir brīnišķīgs bizness, lai to izdarītu, jo vienmēr ir nopērkamas aviokompānijas, kurām neveicas.

Bet par aviosabiedrībām kopumā jums ir taisnība. Drīzāk vajadzētu būt lidostai vai (lidmašīnu – red.) līzinga uzņēmumam. Viņi pelna naudu, un arī ražotāji sāk pelnīt naudu. Bet es domāju, ka, ja paskatās uz nākamajiem diviem trim gadiem, kopumā aviokompāniju nozare izskatās diezgan labi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!