Foto: AFP/Scanpix
ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA) otrdien akceptēja "Boeing 787 Dreamliner" plānu testēt un veikt analizēs bojātajos litija jona akumulatoros, lai kompānijas lidmašīnas atkal varētu pārvadāt pasažierus ASV. Visas tehniskās akumulatoru problēmas vēl neesot atklātas, informē britu raidorganizācija BBC.

Aizliegums minētās lidmašīnas izmantot tika izziņots pēc tam, kad šī gada janvārī Japānas aviosabiedrības "All Nippon Airways" (ANA) lidmašīna "Boeing 787 Dreamliner" pusstundu pēc izlidošanas veica ārkārtas nolaišanos akumulatora problēmas dēļ. Pēc šī incidenta Japānas lielākās aviosabiedrības ANA un "Japan Airlines" (JAL) pirmās apturēja "Boeing 787 Dreamliner" izmantošanu.

Savukārt FAA paziņoja, ka šī incidenta dēļ "pieprasa operatoriem uz laiku apturēt operācijas" ar lidmašīnām "Boeing 787 Dreamliner". ASV reģistrēto lidmašīnu "Boeing 787" operatoriem pirms lidojumu veikšanas bija noteikts pierādīt FAA, ka šo lidmašīnu akumulatori ir droši.

"Boeing 787 Dreamliner" ir pirmais lidmašīnas modelis, kas izmanto litija jona akumulatorus, kas pēc savas specifikācijas ir vieglāki nekā parastie aviokompāniju izmantotie akumulatori. Tas spēj nodrošināt par 20% mazāku degvielas patēriņu un ir pārlādējams īsā laika posmā.

Visā pasaulē pašlaik ekspluatācijā ir aptuveni 50 lidmašīnas "Boeing 787 Dreamliner". Apmēram puse no tām pieder Japānas aviosabiedrībām ANA un JAL.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!