Foto: DELFI

Ņemot vērā valstī noteikto ārkārtējo stāvokli, bankām pirms klātienes vizītēm ir tiesības iepazīties ar informāciju klienta kontā, lai pārliecinātos, vai klients nesen nav atgriezies no ārvalstīm, atzina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) Komunikācijas daļas vadītāja Dace Jansone.

Viņa norādīja, ka, ņemot vērā valstī izsludināto ārkārtējo situāciju, cilvēkiem, kuri ir atgriezušies no ārvalstīm, ir noteikts pienākums ievērot drošības nosacījumus un uzturēties mājās, neapmeklējot publiskas vietas. Savukārt, ja klients ir pieteicies vizītei klātienē bankā, bankas darbiniekiem ir tiesības ieskatīties klienta kontā, ja tas ir nepieciešams klienta apkalpošanai.

"Ja klients ir pieteicies klātienes apmeklējumam bankā un pirms tam apliecinājis, ka nav bijis ārzemēs, FKTK ieskatā, darbinieku drošības nolūkā pirms klienta apkalpošanas klātienē banka drīkst pārliecināties, vai klients sniedz patiesu informāciju," sacīja Jansone.

Viņa arī atzīmēja, ka visas bankas šobrīd aicina klientus izmantot pakalpojumus attālināti, veido pierakstu klātienes vizītēm, kā arī tiek prasīts apliecinājums, ka klients nav Covid-19 riska zonā.

Vienlaikus FKTK norādīja, ka klientu apkalpošanas nodrošināšana un pasākumi darbinieku aizsardzībai ir banku iekšējais jautājums.

"Klientu apkalpošanas nodrošināšana ir katras bankas iekšēja lieta, protams, ievērojot valdības un Saeimas noteiktās rekomendācijas un ierobežojumus," sacīja Jansone.

Tāpat viņa minēja, ka ikvienas bankas iekšēja lieta ir pasākumi darbinieku aizsardzībai. "Tie nav FKTK kā uzrauga kompetencē, jo tie ir darba tiesiskie jautājumi," piebilda komisijā.

Jau ziņots, ka līdz 14.aprīlim Latvijā saistībā ar jaunā koronavīrusa izraisītās slimības Covid-19 vīrusa izplatību izsludināta ārkārtējā situācija, šajā laikā nosakot virkni ierobežojumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!