Foto: LETA

Šā gada pirmajos deviņos mēnešus Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) saņēmusi 129 klientu sūdzības par banku darbību un četrdesmit sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību darbību, liecina FKTK apkopotā informācija.

Vairumā jeb 116 gadījumos FKTK, pārbaudot sūdzības, nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma vai tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, sešās sūdzības minēto informāciju FKTK izmantos uzraudzības vajadzībām, bet vēl septiņas sūdzības ļāvušas konstatēt trūkumus banku operacionālā riska pārvaldīšanā.

Visvairāk sūdzību 2013. gada pirmajos deviņos mēnešos saņemts par tirgus līderi - "Swedbank" - par šīs bankas darbību uzraugi saņēmuši 34 neapmierinātu klientu sūdzības. 19 sūdzības saņemtas par "Citadele bankas" , 14 - par "DNB bankas", bet 11 - par "SEB bankas" darbību. Desmit klientus nav apmierinājusi "Nordea", bet astoņus - "Norvik bankas" darbība. Pa sešām sūdzībām saņemts par "GE Money" un "ABLV Bank" darbību. FKTK uzsver, ka sūdzību skaitu ietekmē to uzņēmējdarbības un tirgus daļas apmēri, kā arī uzņēmējdarbības veids.

Visbiežāk klientu neapmierinātību izraisījusi  banku prakse kreditēšanas jomā - par to kopumā šā gada deviņos mēnešos saņemtas 36 sūdzības. Deviņpadsmit sūdzības saņemtas par dažādiem negadījumiem un kontu apkalpošanu, divpadsmit - par sadarbību ar klientiem.

Savukārt apdrošināšanas sabiedrību klienti visvairāk sūdzējušies par "Balvas" darbību - par to līdz 2013. gada 30. septembrim FKTK iesniegtas desmit sūdzības. Pa sešām sūdzībām saņemts par "Baltu" un "Baltikumu". Visbiežākais domstarpību iemesls ir apdrošināšanas atlīdzības atteikums - par to iesniegtas desmit sūdzības. Septiņās sūdzības klienti uzraugiem pauduši neapmierinātību ar apdrošinātāja noteikto apdrošināšanas atlīdzības lielumu, sešās - par normatīvo aktu neievērošanu, četrās - par apdrošināšanas atlīdzības izmaksas kavēšanu, bet trijos - par nepamatotu regresa prasību izvirzīšanu. Vēl desmit sūdzībām bijis cits iemesls.

Nevienā no četrdesmit sūdzībās minētajiem gadījumiem FKTK nav konstatējusi normatīvo aktu prasību pārkāpumus, par kuriem būtu piemērojamas Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā paredzētās sankcijas.

Izskatot 24 sūdzībās minēto, konstatēts civiltiesisks strīds, piecas sūdzības novirzītas izskatīšanai Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja speciālistiem, par trīs sūdzībās minēto FKTK turpina izvērtēšanas procesu, savukārt par astoņās sūdzībās minēto ir panākti citi rezultāti, piemēram, veikta apdrošināšanas atlīdzības izmaksa, sniegts skaidrojums, atsaukta regresa prasība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!