Foto: Pixabay
Neskatoties uz straujo e-komercijas pieaugumu, teju puse jeb 42 % Latvijas uzņēmēju pārdošanas un citus biznesam svarīgos rādītājus pārskata tikai reizi mēnesī vai retāk; katru dienu rezultatīvos rādītājus analizē vien nedaudz vairāk kā katrs desmitais jeb 13 % uzņēmēju Latvijā.

Šādi dati izriet no bankas "Citadele" un "Norstat" veiktās uzņēmēju aptauja, kas veikta augustā, katrā valstī noskaidrojot 510 uzņēmumu pieredzi.

Visbiežāk Latvijas uzņēmēji rezultatīvos rādītājus aplūko reizi mēnesī – šādu praksi piekopj teju trešdaļa jeb 28 % aptaujāto, savukārt retāk nekā reizi mēnesī datus skata vēl 14 % uzņēmēju, lielākoties no būvniecības, nekustamo īpašumu, IKT un izglītības sektora.

Katru dienu uzņēmumam svarīgos parametrus aplūko 13 % Latvijas uzņēmēju. Salīdzinājumam, piemēram, Lietuvas uzņēmumi datu monitoringā ir aktīvāki teju visās kategorijās, liecina aptauja. Latvijā uzņēmumu vadītāju vidū biznesa datus katru dienu monitorē tikai 12 %, bet Lietuvā teju divas reizes aktīvāk - katrs piektais organizācijas līderis.

"E-komercijas apjomi aug straujāk nekā uzņēmēju paradumi sekot līdzi pārdošanas rezultātiem un spēja uz tiem operatīvi reaģēt. Tādu līmeni, kādā pandēmija pacēla e-komerciju Baltijā, eksperti paredzēja organiski sasniegt tikai 2026. gadā, tāpēc arī uzņēmējiem ir jāprot pielāgoties tik straujam attīstības ciklam un jāspēj tikt galā ar lielākajiem izaicinājumiem – atbilstošu maksājumu veidu piedāvāšanu un efektivitātes izmērīšanu," teic bankas 'Citadele" valdes loceklis stratēģijas realizācijas, digitālās un biznesa attīstības jautājumos Vladislavs Mironovs.

"Uzņēmuma saistošo datu regulārs un aktīvs monitorings ir viens no būtiskākajiem faktoriem, lai uzņēmējs spētu analizēt savu darbību un nepieciešamības gadījumā to pielāgot. Katrs pirkums ir biznesa datu elements, ko, prasmīgi apstrādājot, uzņēmējs var identificēt iespējas vai riskus, piemēram, kad noris aktīvākie iegādes brīži, un kuri ir klientu iecienītākie maksājuma kanāli. Šos datus skatot regulāri, uzņēmējs var operatīvi pieņemt svarīgus lēmumus par, piemēram, darba laika optimizāciju, maksājuma iespēju papildināšanu un mājaslapas funkcionalitātes stiprināšanu," viņš saka.

Reizi nedēļā biznesa rādītājus aplūko 13 % uzņēmēju Latvijā - šī atbilde bija visizplatītākā starp vairumtirdzniecībā un mazumtirdzniecībā strādājošajiem. Lietuvā iknedēļas datu monitoringu veic 16 %, bet divas līdz trīs reizes nedēļā datus analizē 7 % aptaujāto kā Latvijā, tā Lietuvā.

Starp respondentiem 17 % Latvijā un 11 % Lietuvā atzina, ka ir grūti noteikt, cik bieži viņi pēta uzņēmumam svarīgos biznesa rādītājus.

"Citadele" ir otrā lielākā banka Latvijā pēc aktīviem. "Citadeles" grupa tiek pārvaldīta no Latvijas. Tās meitas uzņēmumi un filiāles darbojas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Līdztekus klasiskajiem bankas pakalpojumiem banka saviem klientiem piedāvā virkni jaunākās paaudzes finanšu tehnoloģijās bāzētu pakalpojumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!