Foto: Shutterstock

Pilnveidojot finanšu pakalpojumu sniedzēju uzraudzības principus un rūpējoties par klientu interešu aizsardzību, Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) sākot no šī gada decembra ievieš jaunu pārbaudes metodi – ”noslēpumainā klienta” vizītes, informēja FKTK.

”Viena no Komisijas prioritātēm ir klientu interešu aizsardzība, ko nevar iedomāties bez efektīvas un mūsdienīgas sektora uzraudzības. Šobrīd ”noslēpumainā klienta” metode ir atzīta visā pasaulē un līdzīgi kā uzraugi citās valstīs, arī Komisija Latvijā papildinās savu uzraudzības metožu sarakstu,” skaidro Komisijas vadītājs Kristaps Zakulis.

”Noslēpumainais klients” ir viens no efektīvākajiem veidiem, kas ļauj izzināt, kā patiesībā notiek klientu apkalpošana, norāda FKTK. Tas paredz, ka pārbaudītājs neatklāj savu identitāti, bet kā parastais klients izmanto tirgus dalībnieku sniegtos pakalpojumus, pievēršot pastiprinātu uzmanību konkrēto jautājumu un uzdevumu izpētei.

”Noslēpumainā klienta” metode ļauj noskaidrot, cik efektīva ir tirgus dalībnieku iekšējā kontroles sistēma, iegūt pierādījumus par nelicencētu finanšu pakalpojumu sniegšanu, kā arī nodrošina informāciju par finanšu pakalpojuma sniegšanas atbilstību normatīvajiem aktiem. Tāpat tas palīdzēs pārbaudīt ES dalībvalstu pakalpojumu sniedzēju darbību, ja pastāv pamatotas šaubas par pakalpojumu sniegšanas atbilstību Latvijas likumdošanai. Vēl viens būtisks uzdevums tirgus dalībnieku pārbaudes laikā ir noskaidrot, kā tiek piedāvāti konkrēti produkti un pakalpojumi un kā tas atbilst labākajai apkalpošanas praksei.

”Noslēpumainā klienta” pārbaudes plānots izmantot visu Komisijas pārraugāmo tirgus dalībnieku uzraudzīšanai: kredītiestādēm, maksājumu un elektroniskās naudas iestādēm, apdrošināšanas sabiedrībām, krājaizdevu sabiedrībām, ieguldījumu brokeru un ieguldījumu pārvaldes sabiedrībām, kā arī pensiju fondu pārvaldniekiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!