Foto: LETA
Piegādātāju apvienība, kurā ietilpst būvniecības kompānija "Skonto būve" un Lietuvas būvnieks "Panevežio Keliai", iesniegusi sūdzību starptautiskās lidostas "Rīga" konkursā par būvdarbiem lidostas infrastruktūras attīstības projektā, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Sūdzības izskatīšanas termiņš nav noteikts.

"Skonto būves" sabiedrisko attiecību pārstāve Kristīne Zeltiņa aģentūrai BNS sacīja, ka uzņēmuma vadība pašlaik atrodas ārpus Latvijas un ir grūti sasniedzama, tādēļ atbildi par sūdzības iesniegšanas iemesliem solīja sniegt pirmdien, 3.septembrī.

Jau ziņots, ka lidostas izsludinātajā konkursā "Starptautiskās lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstība: būvdarbi" par uzvarētāju atzīta uzņēmēju apvienība "FCC, Hochtief un ACB", kura būvdarbus paredzējus veikt par 79,488 miljoniem eiro (55,864 miljoniem latu).

Vēstīts arī, ka iepriekš lidostas infrastruktūras attīstības projekta konkursā par būvdarbu veikšanu bija iesniegtas vairākas sūdzības.

Sūdzības par būvdarbu iepirkumu konkursu bija iesniegusi būvfirmu grupa "Binders un Arčers", automaģistrāļu būvnieks "Strabag", Lietuvas ceļu un maģistrāļu būvnieks "Kauno tiltai", kā arī būvniecības uzņēmums "A.C.B." un Turcijas kompānija "TAV Tepe Akfen Yatirim Insaat ve Isletme A.S. & IKIZ Insaat TAV Qeadquarters", taču pēdējās divas kompānijas savas sūdzības atsauca. Savukārt pēc "Binders un Arčers", "Strabag" un "Kauno tiltai" sūdzību izskatīšanas IUB līgumu šajā konkursā aizliedza slēgt.

IUB lēmumā norādīts, ka pēc "Kauno tiltai" iesniegtās sūdzības par kandidātu atlases rezultātiem izskatīšanas secināts, ka Lietuvas kompānijas sūdzība nav bijusi pamatota, savukārt iesnieguma papildinājums ar papildu argumentiem atstājams bez tālākas izskatīšanas.

Bet pēc "Binders un Arčers", kā arī "Strabag" sūdzību izskatīšanas IUB lēma aizliegt slēgt līgumu un atcelt lēmumu par "Binders un Arčers" un "Strabag" izslēgšanu no konkursa kandidātu saraksta. IUB lēmumā arī teikts, ka Rīgas lidostai jānovērš komisijas konstatētie pārkāpumi, atkārtoti izvērtējot "Binders un Arčers", kā arī "Strabag" iesniegtos pieteikumus.

Savukārt būvuzraudzību lidostas infrastruktūras attīstības projektā par 1,402 miljoniem eiro (985,1 tūkstoti latu) veiks projektēšanas kompānija "Pro Via".

Projektu "Starptautiskās lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstība" Eiropas Komisija apstiprināja 2011.gadā.

Satiksmes ministrijā (SM) iepriekš norādīja, ka projekta ieviešana ir būtiska, lai sasniegtu lidostas ilgtermiņa vīziju, proti, kļūt par vienu no galvenajiem pasažieru aviopārvadājumu tranzīta centriem Ziemeļeiropā, kā arī līdz 2032.gadam sasniegt apkalpoto pasažieru skaitu ‒ 14 miljoni pasažieru gadā, savukārt projekta mērķis ir nodrošināt drošu, efektīvu un augošam pārvadājumu apmēram atbilstošu gaisa transporta infrastruktūru.

Projektā paredzēts atjaunot skrejceļa segumu, nostiprināt skrejceļa lidjoslu, kā arī izbūvēt papildu manevrēšanas ceļus. Lai nodrošinātu lidmašīnu nolaišanos un pacelšanos nelabvēlīgos laika apstākļos un avārijas situācijās, iecerēts arī modernizēt lidlauka apgaismojumu, kā arī veikt citus infrastruktūras uzlabojumus. Kopējās projekta attiecināmās izmaksas ir gandrīz 67 miljoni latu, no kurām Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 41,1 miljons latu.

Ministrijā arī paziņoja, ka būvniecības laikā plānots radīt aptuveni 150 darbavietu, papildus radot arī 100 darbavietu ar lidostas darbību saistītajos uzņēmumos.

Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. Tās vienīgā īpašniece ir valsts. Pērn gadā kopumā lidosta "Rīga" apkalpoja 5,107 miljonus pasažieru, kas bija par 9,5% vairāk nekā 2010.gadā. 2011.gadā par 7% pieauga apkalpoto gaisa kuģu skaits (72 855 gaisa kuģi) un par 3% – apkalpoto kravu skaits (12 665 tonnas).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!