Foto: LETA

Nav iemesla šaubīties vai neticēt solījumam, ka jūnijā atsāksies "Baltic Railway Holding" (iepriekš "UVZ Baltija") vagonbūves rūpnīcas Jelgavā celtniecības darbi, pastāstīja Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš.

Pozitīvi esot vērtējams tas, ka "Baltic Railway Holding" sācis finansēt darbus, kas paveikti jau iepriekš, tādējādi atmaksājot parādu uzņēmējiem. "Jaunais, pārslēgtais maksājumu grafiks tiekot pildīts, naudas plūsma ir atjaunojusies," sacīja Rāviņš.

Pēc viņa teiktā, tā kā patlaban ir paveikti aptuveni 70% būvniecības darbu, līdz gada beigām tiem vajadzētu noslēgties. "Esam vienojušies ar uzņēmuma pārstāvjiem, ka, tiklīdz darbi atsāksies, turpināsies darbinieku komplektēšana un apmācības. Joprojām tiek plānots, ka rūpnīcā būs nodrošinātas 200 darbavietas," atzīmēja domes priekšsēdētājs.

Vienlaikus viņš norādīja, ka jāņem vērā pašreizējā ekonomikas situācija, kas varētu ietekmēt uzņēmuma plānus attiecībā uz saražoto vagonu apmēru. "Uzņēmuma īpašnieki meklē jaunus ražošanas virzienus. Ir skaidrs, ka biznesa telpā ir notikušas izmaiņas," piebilda Rāviņš.

Savukārt sarežģītāk ir ar Jelgavas autobusu ražošanas uzņēmumu "Amo Plant". "Neredzam Maskavas valdības kā īpašnieka ieinteresētību uzņēmuma attīstībā. Solījumi, kas no rūpnīcas vadības ir saņemti, ir tikai solījumi. Pilsētai ir ļoti svarīgi, lai ražošana atsāktos," uzsvēra Jelgavas mērs.

Viņš skaidroja, ka Nīderlandes kompānija "VDL" ir ieinteresēta ražošanas atjaunošanā un autobusu salikšanas atsākšanā, kā arī speciālisti ir nokomplektēti, tostarp inženiertehniskie darbinieki, kas pašlaik vēl turpina darbu uzņēmumā "VDL". "Problēmas risinājums varētu būt jaunu investoru vai sadarbības partneru iesaistē," piebilda Rāviņš.

Jau vēstīts, ka aprīļa sākumā Jelgavu apmeklēja "Amo Plant" ģenerāldirektors Valērijs Juhņēvičs un "Baltic Railway Holding" valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks, kurš norādīja, ka naudas plūsmas atjaunošanā ļaus vasarā turpināt rūpnīcas būvniecību un pabeigt to līdz gada beigām.

Savukārt lielāka neskaidrība, pēc Sačika toreiz teiktā, ir par "Amo Plant". Par to gala lēmums jāpieņem lielākajam kompānijas akcionāram - Maskavas valdībai.

Tāpat jau vēstīts, ka Jelgavas tiesa aprīļa beigās ierosināja "Amo Plant" tiesiskās aizsardzības procesu (TAP). Tiesa vienreiz jau bija ierosinājusi "Amo Plant" TAP - pērn 26.jūnijā, taču tas tika izbeigts oktobra vidū. Savukārt šogad janvārī Jelgavas tiesa noraidīja vairāku pieteicēju prasību par "Amo Plant" maksātnespēju.

"Amo Plant" ir dibināts 2005.gadā, un tā pamatkapitāls ir 30,886 miljoni eiro. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība (92,6%), "Amo Zil" (4,4%), Jelgavas dome (2,7%) un "Ferrus" (0,3%).

"Baltic Railway Holding" izveidots 2012.gada 30.jūlijā (ar nosaukumu "UVZ Baltija"), un tā pamatkapitāls ir 10,102 miljoni eiro. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Luksemburgas kompānija "UVZ International", taču, tā kā "Baltic Railway Holding" ir akciju sabiedrība, tai precīza akcionāru saraksta iesniegšana Uzņēmumu reģistrā nav obligāta.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!