'Shell' franšīzes iegāde norāda uz uzņēmēju vēlmi nopietnāk iesaistīties degvielas tirgus pārdalē
Foto: Reuters/Scanpix

Degvielas tirgotāja "Shell" franšīzes iegāde norāda uz uzņēmēju vēlmi nopietnāk iesaistīties degvielas tirgus pārdalē, norāda "SEB bankas" ekonomists Dainis Gašpuitis.

Latvijas degvielas tirgū patērētājs, kļūstot izvēlīgāks, pieprasa papildu pakalpojumus, ērtību, un degvielas uzpilde bieži vien nav prioritāte, tādēļ "Shell" zīmola franšīzes iegāde ļauj iegūt priekšrocības. Tā dos atpazīstamu tēlu un vērtību kopumu, kas uzlabos franšīzes ņēmēju konkurētspēju un ļaus efektīvāk iesaistīties konkurencē, kā rezultātā "visi būsim ieguvēji", skaidro eksperts.

Viņš norāda, ka pašreizējā virzība degvielas tirgū ir vērtējama kā tirgus sakārtošanās un izaugsme, jo iedzīvotāju labklājība uzlabojas, kas maina arī to paradumus. "Turklāt tirgus līderi nopietni attīsta savu piedāvājumu un seko līdzi patērētāju pieprasījumam. Tas viss rada spiedienu uz pārējiem dalībniekiem," uzsver Gašpuitis.

Kā ziņots, Nīderlandes un Lielbritānijas naftas kompānija "Shell" līdz gada beigām Latvijā plāno atvērt desmit degvielas uzpildes stacijas, informēja "Shell International" sabiedrisko attiecību Lielbritānijā nodaļas vadītājs Džonatans Frenčs. ""Shell" var apstiprināt, ka ienāk Latvijas tirgū," apliecināja Frenčs.

Tas tiek īstenots, noslēdzot zīmola licences līgumu ar SIA "Baltic Fuel Retail Partner".

"Šī iniciatīva ir daļa no plašas stratēģijas, lai piepildītu mūsu izaugsmes cerības un paplašinātu "Shell" zīmola izplatību jaunos tirgos, tostarp Latvijā," skaidroja uzņēmuma pārstāvis.

Kā ziņots, vairākās vietās Rīgā līdzšinējo uzņēmuma "Trest" uzpildes staciju vietā tiek ierīkotas "Shell" degvielas uzpildes stacijas, liecina aculiecinieku novērojumi.

"Shell" no Latvijas aizgāja 2003.gadā, pārdodot savas degvielas uzpildes stacijas uzņēmumam "Statoil". Kā toreiz skaidroja uzņēmuma pārstāvji, mazais Baltijas valstu tirgus vairs nešķita interesants, un "Shell" par savu mērķa tirgu izvēlējās tādas attīstītas valstis kā, piemēram, Ķīna un Turcija, tādēļ uzskatīja par mērķtiecīgu pārtraukt savu darbību tādās nelielās valstīs kā Igaunija, Latvija un Lietuva.

"Royal Dutch Shell" šā gada pirmajā ceturksnī strādāja ar 484 miljonu ASV dolāru tīro peļņu, kas ir par 89% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Peļņas kritums galvenokārt tiek skaidrots ar naftas cenu samazināšanos pasaules tirgū. "Royal Dutch Shell" nesen pabeidza "BG Group" pārņemšanas darījumu 47 miljardu sterliņu mārciņu (60 miljardu eiro) apmērā, tādējādi cenšoties stiprināt uzņēmuma pozīcijas sašķidrinātās dabasgāzes tirgū. Saistībā ar šo pārņemšanas darījumu un zemajām naftas cenām "Royal Dutch Shell" divos gados līdz 2016.gada beigām plāno likvidēt vismaz 12 500 darbvietas.

1994.gadā dibinātais SIA "Trest Oil" līdz šī gada pavasarim vienādās daļās piederēja uzņēmējiem Oļegam Čerņikovam un Andrejam Maksimovam. Kopš pavasara uzņēmuma īpašnieks ir Kiprā reģistrēts uzņēmums "Olmax Invest Limited", kam Latvijā pieder vēl vairāki uzņēmumi, tostarp pērn dibinātais "Baltic Fuel Retail Partner".

"Baltic Fuel Retail Partner" dibināts pērn septembrī, tā pamatkapitāls ir 2800 eiro. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs ir Maksimovs, bet valdes loceklis - Čerņikovs.

SIA "Trest Oil" pamatkapitāls ir 711 434 eiro. Tā apgrozījums pērn bija 119 809 eiro, bet zaudējumi - 207 536 eiro.

Čerņikovs un Maksimovs ir amatpersonas vēl vairākos ar naftas produktu biznesu saistītos uzņēmumos, tostarp SIA "Woodison Terminal".

Tags

ASV Ķīna Lietuva Nīderlande Shell Statoil

Comment Form