Foto: Publicitātes foto
Prāmju operators "Stena Line" paziņojis vārdus abiem RoPax prāmjiem, kas 2021.gadā uzsāks pārvadājumus maršrutā starp Nīnashamni Zviedrijā un Ventspili Latvijā.

Jaunie prāmji palielinās kravu ietilpību vēl par 30% un piedāvās alternatīvu ceļošanai Baltijas jūrā. Pēc gandrīz 600 tiešsaistē iesūtīto klientu ieteikumu izvērtēšanas, par jaunajiem kuģu vārdiem izvēlēti "Stena Scandica" un "Stena Baltica".

Šā gada oktobrī "Stena Line" paziņoja par Baltijas jūras flotes stiprināšanu 2021.gadā ar diviem RoPax prāmjiem maršrutā starp Nīnashamni Zviedrijā un Ventspili Latvijā. Abi RoPax prāmji ir būvēti 2005.gadā Visentini kuģu būvētavā un pēdējo desmit gadu laikā ar vārdiem "Stena Lagan" un "Stena Mersey" veikuši pārvadājumus "Stena Line" Īrijas jūras maršrutā starp Belfāstu un Liverpūli.

"Jaunie kuģu vārdi saistās ar mūsu skandināvu kultūrvēsturisko mantojumu, kā arī ar reģionu, kur kuģi kursēs," komentē tirdzniecības direktors Baltijas jūras ziemeļu reģionā Johans Edelmans.

Pirmais no prāmjiem – "Stena Scandica" (iepriekš "Stena Lagan") – šobrīd piedzīvo būtiskas pārmaiņas kuģu būvētavā "Sedef" Tuzlā, Turcijā, un tiek plānots, ka tas pievienosies "Stena Line" flotei un sāks kursēt maršrutā Nīnashamna - Ventspils 2021.gada pirmajā ceturksnī.

Otrs prāmis "Stena Mersey" vēl turpina kursēt Īrijas jūrā, taču nākamā gada pavasarī tiks modernizēts un pagarināts tajā pašā kuģu būvētavā, lai pievienotos flotei un uzsāktu kursēšanu Baltijas jūrā vasaras sākumā. Tas mantos klasisko "Stena Line" kuģa vārdu – "Stena Baltica".

Abi kuģi tiks pagarināti ar 36 metrus garu vidus posmu un pēc pārbūves būs 222 metrus gari. Uz prāmjiem atradīsies 200 kajītes, vietas 970 pasažieriem, 2875 līnijmetri kravu vienībām un papildu auto klājs – tādējādi palielinot ietilpību par 30% šajā maršrutā. Lai uzlabotu kravu iekraušanas un izkraušanas efektivitāti, kuģi tiks aprīkoti ar caurbraukšanas iespēju divos to klājos, kā arī ar hibrīdajām tīrīšanas sistēmām.

Šā gada novembrī "Stena Line" informēja, ka maršrutā Liepāja-Trāveminde kuģi – "Stena Gothica" un "Urd" arī tiks aizstāti ar RoPax kuģiem 2021.gadā. Jaunie kuģi palielinās kravu ietilpību maršrutā par 40%, kā arī samazinās reisa ilgumu no 27 uz 20 stundām.

"Mēs esam novērojuši pieprasījuma pieaugumu Baltijas jūras reģionā. Tādēļ mēs stiprinām savas pozīcijas un piedāvājumu klientiem ar jaunu kuģu piesaistīšanu, lielāku ietilpību un pievilcīgāku ceļošanas pieredzi abos mūsu maršrutos uz un no Latvijas," stāsta Edelmans.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!