Foto: Publicitātes attēli
Iecerēts, ka 2025. gadā Rīgas Eksportostas dienvidu daļā darbu uzsāks jauns pasažieru un "ro-ro" kravu terminālis "Riga RoPax Terminal", informē uzņēmums.

Piektdien, 27. maijā, tiekoties Rīgas Brīvostas pārvaldei, Rīgas domes, Satiksmes un Ekonomikas ministrijas pārstāvjiem, teritorijas plānošanas uzņēmumam "Metrum", igauņu arhitektūras birojam "R-Konsult OU" un citiem nozarē un "RoPax" projektā iesaistītajiem, tika apspriesti turpmākie soļi jaunā Rīgas pasažieru termināļa projekta attīstībā.

Šobrīd starp Rīgas Brīvostas pārvaldi un projekta attīstītāju noslēgts nodomu protokols nolūkā izveidot jaunu pasažieru un kruīza kuģu, kā arī "ro-ro" kravu apkalpošanas termināli. 2018. gadā tika uzsākta "RoPax" projekta teritorijas daļas lokālplānojuma izstrāde, un pašlaik lokālplānojums ir praktiski sagatavots, lai nodotu to apstiprināšanai Rīgas domei. Igauņu uzņēmuma "R-Konsult OU" virsvadībā ir izstrādāts termināļa izvietojuma skiču projekts, kas sevī ietver ne tikai termināļa plānojumu, bet arī tam pieguļošās teritorijas attīstību – labiekārtojumu un publiskās zonas, kā arī kvalitatīvu pieeju ūdensmalai, saskaņoti ar plānotajām termināļa funkcijām.

"RoPax" projekta attīstītāji kopā ar "Deloitte Latvia" 2021. gada nogalē veica tirgus izpēti, analizējot projekta nākotnes potenciālu. Svarīgākais pētījuma secinājums – šāda termināļa izbūve būtiski veicinās Rīgas ostas konkurētspēju. Šī gada pirmajā pusē ir izstrādāts termināļa skiču projekts, sagatavoti sadarbības piedāvājumi kruīza un prāmju līnijām, un šobrīd galvenais uzdevums ir nodrošināt lokālplānojuma apstiprināšanu.

Rīgas Brīvostas pārvaldes valdes priekšsēdētājs Viesturs Zeps uzskata, ka moderns, mūsdienīgs pasažieru terminālis Rīgai ar tās Ziemeļvalsts metropoles ambīciju bija vajadzīgs jau sen. Vienlaikus mūsu galvaspilsētas potenciālu kruīzu tūrisma segmentā skaidri apliecina šī gada sezonai pieteiktais rekordlielais kuģu vizīšu skaits Rīgā.

""Riga RoPax Terminal" projekts un iecerētais darbības modelis rada labus priekšnoteikumus gan pasažieriem, gan arī pārvadājumiem, lai Rīga kļūtu par prāmju un kruīzu līniju "mājas" ostu, spējot uzņemt un apkalpot gan pastāvīgās līnijas, gan Rīgā ienākošos kruīza kuģus. Tās būtu jaunas, stabilas darba vietas un ienākumi kā galvaspilsētas, tā Latvijas ekonomikā, ieguvums Rīgas kopējam tēlam, kā arī tūrisma un pakalpojumu sektoram," teic Zeps.

Jaunā "RoPax" termināļa projekts sevī ietver publiski izmantojamu ūdensmalu; jaunas komerctelpas; radošās telpas; plašākas mazumtirdzniecības iespējas; modernu infrastruktūru pasažieru un "ro-ro" kravu apkalpošanai; labiekārtotu publisko telpu; papildu infrastruktūru kruīza kuģu apkalpošanai ar perspektīvu - izveidot kruīza līnijas mājas ostu ar restorānu un kafejnīcu pieejamību apkaimes iedzīvotājiem, ar skaņas un gaisa piesārņojuma samazinājumu pilsētas centrā un drošas kustības nodrošināšanu.

"Riga RoPax Terminal" projekta vadītāja Jūlija Bērziņa atklāj, ka pašlaik uzņēmums strādā pie tā, lai projektam piesaistītu investorus. "Pirms pāris nedēļām devāmies uz pasaulē lielāko kruīza industrijas forumu "Seatrade Cruise Global", kas norisinājās Amerikas Savienotajās Valstīs. Martā piedalījāmies starptautiskajā nekustamā īpašuma un investīciju forumā "MIPIM 2022" Francijā. Pie pašreizējās ģeopolitiskās situācijas ir gana daudz izaicinājumu, bet arī neizmantotas iespējas. Redzam, ka par Rīgu un modernu pasažieru, kruīza un "ro-ro" kravu termināli ir interese, kas paver iespējas mūsu galvaspilsētai ierindoties Eiropas kruīza kuģu ostu kartē un ne tikai. Arī "Rail Baltica" projekta attīstība rada nepieciešamību pēc moderna pasažieru termināļa, kas kļūtu par vienu no trim Rīgas mobilitātes balsta mezgliem, nostiprinot sauszemes, gaisa un ūdens satiksmi," teic Bērziņa.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!