Foto: Publicitātes foto

Latvijas mobilo sakaru operators un tehnoloģiju inovāciju uzņēmums LMT 2022. gada pirmajā pusgadā 5G tīkla paplašināšanā ieguldījis vēl 14,7 miljonus eiro.

LMT grupas apgrozījums salīdzinājumā ar 2021. gada pirmo pusgadu pieaudzis par 11,9% un sasniedzis 133,7 miljonus eiro. EBITDA rādītāji 2022. gada pirmajā pusgadā ir pieauguši par 8,4% un sasnieguši 41,9 miljonus eiro. Kopējais pieslēgumu skaits LMT tīklā pārsniedz 1,4 miljonus.

"Šobrīd būtiskāk nekā jebkad iepriekš ir stiprināt un attīstīt visu valsts infrastruktūru. Īpaši nozīmīgas ir investīcijas tehnoloģijās, kā arī jaunu inovatīvu risinājumu veidošana. Mobilie sakari un tehnoloģijas ir pamatā gandrīz visu nozaru veiksmīgai darbībai – gan valsts drošībai un sabiedrības mobilitātei, gan ekonomiski nozīmīgu jomu izaugsmei. LMT attīstītais 5G tīkls ar vairāk nekā 160 5G bāzes stacijām visā Latvijā jau tagad ļauj panākt efektīvus risinājumus gan pilsētās, laukos un mežos, gan gaisā un zem ūdens, lai arī šobrīd esam tikai šīs tehnoloģijas izaugsmes ceļa pašā sākumā," atzīst LMT prezidents Juris Binde

2022. gada pirmajā pusgadā LMT ir sniedzis nozīmīgu ieguldījumu sabiedrības vispārējās drošības risinājumu īstenošanā, gan veicinot kiberdrošību ar jauna produkta – LMT Interneta sarga – izveidošanu, gan sekmējot iedzīvotāju mediju un digitālo pratību. Spēcināta valsts aizsardzība, turpinot līdzšinējo sadarbību ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem un attīstot militāro risinājumu 5G testa vidi Ādažu poligonā. Tas ļaus modelēt, izstrādāt un testēt dažādas militāras nozīmes scenārijus atbilstoši NBS un NATO drošības prasībām. Testa vide tiks izmantota arī dažādu Eiropas Aizsardzības fonda, Ziemeļatlantijas Inovāciju akseleratora (DIANA), kā arī Aizsardzības ministrijas atbalstītās nacionālās inovācijas grantu sistēmas un Aizsardzības valsts pētījumu programmas atbalstam.

Sadarbībā ar starptautiskā projekta 5G-ROUTES partneriem veikti pirmie pārrobežu mobilitātes demonstrējumus 5G testa vidē. Šī testa vide ir pirmā, kurā divu valstu tīkli veido simulētu pārrobežu starp Latviju un Igauniju. Kā piemērotākā vieta šādiem demonstrējumiem izvēlēta Rīgā esošā Biķernieku trase. Kopumā trasē tika demonstrēti četri pārrobežu risinājumi, tostarp vadot automašīnas bez pilota jeb autonomi. Šādi mobilitātes inovāciju izmēģinājumi ir svarīgi pirms to ieviešanas Eiropā, kas strauji virzās uz autonomo risinājumu ieviešanu ikdienas satiksmē.

Sākta arī hidrogrāfisko mērījumu testa vides izveidošana un tehnoloģiju testēšana, lai nodrošinātu 5G tīklu ostās un Baltijas jūrā. Noslēgtais saprašanās memorands ar Rīgas Brīvostas floti ļaus inovatīvajām 5G tehnoloģijām sekmēt ostās sniegto pakalpojumu digitalizāciju, tehnisko līdzekļu un flotes modernizēšanu, reāllaika komunikācijas nodrošināšanu starp kuģiem un ar ostām, autonomu risinājumu attīstību, to ieviešanu un izmantošanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!