Foto: Shutterstock
Tehnoloģiju un izklaides uzņēmums "Tet" pērn ievērojami kāpinājis apgrozījumu, panākumu uzskaitījumā uzsverot, ka izaugsmi piedzīvojusi "Shortcut" lietotne, kam 2019. gada izskaņā bijis divas reizes lielāks klientu skaits nekā 2018. gadā.

Kompānijā skaidro, ka lietotnes panākumi sasniegti, "saglabājot līderību Latvijas un arī pasaules straumēšanas pakalpojumu vidū, tostarp apsteidzot vienu no pasaulē zināmākajiem zīmoliem "Netflix"".

"Netflix" datus par auditoriju atsevišķās valstīs nepublisko. Kā portālam "Delfi" paskaidroja uzņēmuma sabiedrisko attiecību un korporatīvās daļas direktore Lāsma Trofimova, tad par pamatu šādām aplēsēm ņemts aģentūras RAIT pētījums.

"Aģentūras RAIT 2019. gadā īstenotajā pētījumā par Latvijas iedzīvotāju vajadzībām telekomunikāciju sektorā 43% jeb lielākā daļa no tiem, kuri izmanto maksas satura vietnes internetā, izmanto tieši "Shortcut"," sacīja Trofimova. Šis rādītājs bijis lielāks par "Netflix" saņemto.

Otrdien no rīta medijiem izplatītajā paziņojumā "Tet" informē, ka televīzijas biznesa izaugsmi palīdzējusi veicināt sekmīga satura stratēģija, nodrošinot kvalitatīvu TV kanālu klāstu un satura piedāvājumā īpašu uzmanību pievēršot pašprodukcijām un citam Latvijā veidotam saturam, HBO un citu pasaules lielo studiju seriāliem un filmām, kā arī sporta pārraidēm.

Pērn skatītākās "Shortcut" filmas bija "Klases salidojums", "Lote un pazudušie pūķi", "Kriminālās ekselences fonds", "Jelgava 94" un "Nekas mūs neapturēs". Savukārt "Helio Media" piedāvāja 24 jaunus seriālus, šovus un raidījumus, tostarp Latvijas un Ukrainas kopražojuma seriālu "Markuss".

"Tet" arī pērnā gada pavasarī pauda, ka pagaidām Latvijā uzņēmuma piedāvātais "Shortcut" pakalpojums apsteidz "Netflix". Intervijā portālam "Delfi" uzņēmuma vadītājs Juris Gulbis sacīja: "Ja mēs runājam par Latvijas tirgu, tad mūsu "Shortcut" lietotne ir absolūts tirgus līderis, neskatoties uz daudzus miljardus vērtajām kompānijām, kuras jūs nosaucāt. Tas, ko mēs liekam pretī, ir, pirmkārt, saturs latviešu valodā. "Troņu spēles" "Helio" var redzēt arī latviešu valodā. Otrs, es uzskatu, ka mums ir gana labs tehniskais risinājums, kas spēj konkurēt ar tiem spēlētājiem, kurus jūs nosaucāt. Tā ir laba kombinācija: tehniskais risinājums un saturs. Un latviešu saturs vēl kādu laiku nebūs šo lielo kompāniju piedāvājumā, jo tirgus nav tik liels, kā mēs to redzam Vācijas, Polijas un Spānijas satura gadījumā"

"Bet viss atnāks. Jautājums varētu būt, kad parādīsies pietiekami automatizētas tehnoloģijas mašīntulkošanā, lai tulkotu šo saturu no svešvalodas latviešu valodā. Tas mums varētu būt lielāks izaicinājums, bet skaidrs, ka tas, ko mēs paši producējam, piemēram, šovs "Caur ērkšķiem uz...", ir tas, kas piesaista skatītāju," stāstīja Gulbis.

2019. gadā "Tet" grupas apgrozījums audzis par 7%, sasniedzot 226,3 miljonus eiro jeb rekorda rādītāju kopš 2008. gada, kā arī sasniegts augstākais eksporta apgrozījums uzņēmuma vēsturē – 13% no kopējā apgrozījuma, liecina Tet grupas konsolidētie neauditētie dati.

Savukārt EBITDA (peļņa no pamatdarbības), kā norāda Trofimova pērn sasniedza 67, 4 miljoni eiro, kas ir nedaudz mazāk par sasniegto 2018. gadā, kad EBITDA bija 67,9 miljoni eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!