Foto: F64

Nacionālās aviokompānijas "airBaltic" akciju pārdošanā priekšroka tiks dota pieredzējušiem stratēģiskajiem investoriem, taču no sarunām par akciju iegādi netiks izslēgti arī finanšu investori, teica valdības piesaistītā konsultanta "airBaltic" stratēģiskā investora meklējumos - kompānijas "Prudentia" partneris un valdes priekšsēdētājs Kārlis Krastiņš.

Krastiņš stāstīja, ka sludinājums par "airBaltic" akciju pārdošanu ievietots laikrakstā "Financial Times", jo tas ir viens no cienījamākajiem un lielākajiem biznesa izdevumiem pasaulē. Tāpat viņš atzina, ka nedaudz vēlāk tiks publicēts arī sludinājums kādā aviācijas nozarei veltītā izdevumā.

Sludinājums "Financial Times" tika publicēts, lai uzrunātu plašāku auditoriju par aviokompānijas akciju iegādi. Pēc Krastiņa sacītā, šis ir īstais laiks, kad uzrunāt potenciālos investorus, jo patlaban sākas aktīvā biznesa sezona, kad viss ir atgriezušies no atvaļinājuma.

Krastiņš nekomentēja, par kādu summu aviokompānijas akcijas varētu tikt pārdotas.
Viņš atzina, ka patlaban Eiropā ir vairākas aviokompānijas, kas meklē pircējus, bet tas esot normāli.

""airBaltic" ir sava vieta tirgū, un kompānija ir gana interesanta. "airBaltic" šā gada pirmajos sešos mēnešos ir ļoti labi strādājis, kas ir laba ziņa investoriem," sacīja "Prudentia" pārstāvis.

Vaicāts, vai kāds potenciālais investors jau ir interesējies par "airBaltic" akciju iegādi, Krastiņš atzina, ka interese ir un lielākoties no tādiem, kam ir zināms Baltijas jūras reģiona tirgus.

"Tie ir gan finanšu investori, gan arī citu valstu lidsabiedrības," piebilda Krastiņš.

Jau ziņots, ka Latvijas Satiksmes ministrija (SM) pirmdien laikraksta "Financial Times" Eiropas un Lielbritānijas izdevumos publicējusi sludinājumu, piedāvājot potenciālajiem investoriem līdz 1.novembrim izteikt piedāvājumus par "airBaltic" akciju iegādi. Valdība investoriem piedāvā iegādāties līdz 50% mīnus vienu akciju.

Kā norādīja SM pārstāve Elīna Balgalve, valdībā par potenciālā investora piesaisti aviokompānijai spriedīs pēc tam, kad tiks apzināta situācija un noskaidrota potenciālo investoru interese.

Jau rakstīts, ka pagājušajā gadā "airBaltic" strādāja ar 83 miljonu zaudējumiem, savukārt ieņēmumi bija 228 miljoni latu. Pērn pārvadāti 3,35 miljoni pasažieru.

Šā gada pirmajā pusgadā zaudējumi sasniedza 23 miljonus latu, bet ieņēmumi - 104,7 miljonus latu. Pirmajā pusgadā kopumā pārvadāts 1,41 miljons pasažieru. Gadu paredzēts noslēgt ar 33 miljonu latu zaudējumiem, 220 miljonu latu apgrozījumu un aptuveni trīs miljoniem pārvadātu pasažieru. Savukārt pie peļņas iecerēts atgriezties 2014.gadā, īstenojot restrukturizācijas plānu "airBaltic ReShape".

"airBaltic" un "Bombardier Aerospace" 10.jūlijā paziņoja, ka ir parakstījuši nodomu protokolu par desmit "CS300" lidmašīnu iegādi un pirkuma tiesību saņemšanu vēl desmit "CS300" lidmašīnām par kopējo kataloga cenu 20 lidmašīnām 1,57 miljardu ASV dolāru (898 miljonu latu) apmērā.

Ilggadējais aviokompānijas vadītājs Bertolts Fliks darbu lidsabiedrībā pēc toreizējo akcionāru - Latvijas valsts un SIA "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) - vienošanās pameta pērn rudenī, kad kļuva skaidrs, ka lidsabiedrības zaudējumi ir sasnieguši rekordapjomus. Par jauno "airBaltic" prezidentu tika izvēlēts Martins Gauss, kurš darbu sāka 1.novembrī.

Pērnā gada nogalē pēc AS "Latvijas Krājbanka" darbības apturēšanas Latvijas valsts no bankas pilnvarnieka par akciju nominālvērtību 224 000 latu iegādājās 47,2% "airBaltic" akciju, kuras bija ieķīlājis aviokompānijas privātais akcionārs BAS. Latvijas valsts savu rīcību skaidroja ar lidsabiedrības privāto akcionāru neizpildītajām saistībām. BAS īpašnieki bija Fliks un "Taurus Asset Management Fund Limited".

Šogad jūlija vidū "airBaltic" saistībā ar bijušā vadītāja un līdzīpašnieka Flika darbībām iesniedza prasību tiesā, lai no viņa kopumā piedzītu 70 miljonus latu. Prasība tiesā ir virs 20 miljoniem latu, bet no kompānijas, kurā apdrošināta Flika atbildība, tiek prasīti 50 miljoni latu.

"airBaltic" ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. "airBaltic" flotē ir 34 lidmašīnas - sešas "Boeing 737-500", astoņas "Boeing 737-300", divas "Boeing 757-200", desmit "Fokker 50" un astoņas "Bombardier Q400Next Gen".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!