Foto: Publicitātes foto
Holdingkompānijas "Ventspils nafta" meitasuzņēmuma "Ventspils naftas termināls" (VNT) apgrozījums, pēc provizoriskām aplēsēm, pagājušajā gadā sasniedzis 60,4 miljonus latu, kas ir par 3% vairāk nekā 2011.gadā, bet uzņēmuma peļņa pieaugusi par 23,3% ‒ līdz 10,44 miljoniem latu, pastāstīja VNT ģenerāldirektors Larss Panclafs.

Savukārt 2012.gada pēdējā ceturksnī VNT apgrozījums bija 10,725 miljoni latu, bet peļņa - 2,63 miljoni latu.

Viņš atzina, ka peļņas kāpums pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, ir diezgan straujš, taču VNT peļņas līmenis ir stabils. "Ja salīdzinām ar iepriekšējiem gadiem, mūsu peļņas līmenis ir stabils. Tas ir svarīgi. Ja palūkojamies vēsturē, tad "Ventspils naftas" gadījumā tā vienmēr nav bijis. Domāju, ka esam izveidojuši veiksmīgu darbības mehānismu, kurā atgūstam saprātīgu vērtību par darbu, ko paveicam. Kompānija, protams, ir zināmā līmenī atkarīga no produktiem, ar ko darbojas. Mums ir kopumā 1,2 miljonu tonnu uzglabāšanas kapacitāte. Radīt peļņu no šā apmēra nozīmē, ka klienti maksimāli izmanto mūsu piedāvātās iespējas, kas ir svarīgi. Produktu plūsma, kas nāk mūsu virzienā un iet caur ostu, katru gadu pieaug - pērn pārkrāvām nedaudz vairāk kā 12 miljonus tonnu," klāstīja VNT ģenerāldirektors.

Viņš arī apliecināja, ka pagājušā gada rezultāti VNT apmierina. "Varu teikt, ka esmu apmierināts. Katrs gads ir jauns izaicinājums, bet domāju, ka pagājušā gada rezultāti nav iemesls, lai mēs paliktu slinki vai atslābtu. Naftas produktu tirgus ir diezgan dinamisks, neviens gads nav tāds pats kā iepriekšējais, tāpēc ir jārīkojas strauji, lai noturētu savu līmeni," atzina Panclafs.

Vienlaikus viņš piebilda, ka pagājušā gada rezultāti ir vairāk nekā par 10% labāki par plānotajiem. "Izvirzītais mērķis bija piesardzīgs," viņš paskaidroja.

Panclafs arī uzsvēra, ka peļņas apmēru būtiski ietekmē uzņēmuma darbības efektivitāte. "Jānorāda, ka finanšu rādītāji ir sava veida kombinācija. Apgrozījums ir saistīts ar produktu daudzumu, ko apkalpojam. Savukārt, lai gan peļņa arī tam ir piesaistīta, svarīgāk ir tas, cik efektīvi tiek vadīta kompānija, - ekspluatācijas izmaksas, pārdomāta naudas ieguldīšana, lai nedarītu lietas, kas nav nepieciešamas. Tas mūsdienās ir ļoti svarīgi," klāstīja VNT vadītājs.

Savukārt, komentējot, kāpēc pērn pārkrauto kravu apmēra pieaugums nav tik liels kā 2011.gadā, Panclafs minēja, ka pārkrauto kravu apmērs ir tikai viens no rādītājiem, kas parāda VNT darbības efektivitāti. "Parasti cilvēki iedomājas, ka kravu apmēram visu laiku ir jāpieaug, ka tas nevar saglabāties vienā līmenī, bet tikai palielinās. Tā, protams, nav patiesība. Pārkrauto kravu apmērs ir tikai viens no indikatoriem, kas parāda, cik labi vai slikti strādājam. Patiesībā pārkrauto kravu apmērs parāda, cik ļoti klienti novērtē mūsu kompāniju un piedāvāto infrastruktūru. Mēs varam strādāt ar mazliet mazāku apmēru vai nedaudz lielāku apmēru, bet svarīgāka ir kompānijas organizētība un darbības efektivitāte," pavēstīja kompānijas ģenerāldirektors un piebilda: "Ja mēs šogad varēsim palielināt pārkrauto kravu apmēru, tas būs lieliski, bet, ja būs nedaudz mazāk - arī labi."

VNT ir "Ventspils  naftas" koncerna sabiedrība, kas nodrošina tranzīta pakalpojumus - naftas un dīzeļdegvielas pieņemšanu no cauruļvadiem, naftas, dīzeļdegvielas, autobenzīna un citu naftas produktu kravu pieņemšanu no dzelzceļa un jūras, to uzglabāšanu un pārkraušanu. VNT ir lielākais šāds uzņēmums reģionā, tā naftas un tās produktu rezervuāru parks sasniedz 1,2 miljonus kubikmetru. Kompānijas kapitālā 51% pieder "Ventspils naftai", bet 49% - "Eurotank Holding Sarl", kas ietilpst starptautiskajā termināļu uzņēmumā VTTI.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!