Foto: Publicitātes foto
Šobrīd mobilā vide un tehnoloģijas svin savu uzvaras gājienu. Līdz ar straujo digitalizāciju pandēmijas dēļ, mobilai videi ir liels potenciāls, lai tā arī nākotnē saglabātu savas izteiktās līdera pozīcijas tehnoloģiju vidū. Jau šobrīd daudzi apzinās 300 miljardu dolāru iespēju, uz kuru virzās mobilo reklāmu tirgus, taču tikai ar izpratnes un rūpīgas izpētes palīdzību būs iespējams sasniegt panākumus. Dalīšos novērojumos un ieteikumos, kā likt lietā mobilo reklāmu sniegtās iespējas un pilnveidot esošos centienus labāko rezultātu sasniegšanai 2021. gadā.

Aplēses liecina, ka globālais mobilo reklāmu tirgus apjoms līdz 2026. gadam sasniegs 269,1 miljardu ASV dolāru.1 Mobilo tehnoloģiju jomā ir notikusi ievērojama attīstība – strauji augošais patērētāju skaits kļuvis par vienu no galvenajiem faktoriem, kas veicina tirgus izaugsmi. Arī pieaugošā augstas kvalitātes interneta pieslēguma izplatība visā pasaulē kalpo kā ievērojams izaugsmes paātrinātājs.

Pētījumi2 rāda, ka ziņu un sociālo mediju platformas kļūst arvien populārākas visā pasaulē. Mēs novērojam pieaugošu mūzikas, izklaides, dzīvesveida un spēļu satura patēriņu, kas rezultējas papildu reklāmu izvietošanā, lai piesaistītu lietotāju uzmanību. Covid-19 pandēmija un tās sekas patiesi izaicinājušas nozari, liekot uzņēmumiem pielāgoties un pārskatīt jaunas digitālā un mobilā mārketinga pieeju formas.

Mākslīgais intelekts visa pamatā

Lielākā daļa platformu savos datu tīklos jau izmanto mākslīgā intelekta (AI) un mašīnmācīšanās (ML) iespējas, lai kvantitatīvi un kvalitatīvi analizētu datus. AI un ML sistēmas izmanto prognozēšanas mehānismus, lai noskaidrotu lietotāja darbības un saistītu iegūtos datus ar esošo lietotāju nākotnes vajadzībām un viņu potenciālajiem līdziniekiem, tādējādi palielinot auditorijas mērogu. Jau tuvākajā nākotnē tiek prognozēts izteikts pieaugums gan AI jomā, gan paplašinātās realitātes (AR) un virtuālās realitātes (VR) nozarēs. Globālā mākslīgā intelekta tirgus vērtība 2019. gadā bija 39,9 miljardi ASV dolāru, un tiek prognozēts, ka laika posmā no 2020. līdz 2027. gadam tā pieaugs par 42,2%3.

Piesaistiet klientus mobilajiem veikaliem

Mobilā komercija jeb M-komercija, dabiskais e-komercijas attīstības virziens, strauji pieaug – paredzams, ka līdz šā gada beigām mobilā e-komercija veidos 54% no kopējiem e-komercijas pārdošanas apjomiem. Mēs esam liecinieki pārmaiņām pasaules mazumtirdzniecības vidē – kopš pandēmijas sākuma tiešsaistes pirkumi ir kļuvuši par "jauno normālo", un uzņēmumi aktīvi strādā, lai veicinātu tiešsaistes pārdošanu. Ir skaidrs, ka mobilā tirdzniecība nav pārejoša tendence un turpmākajā desmitgadē tās popularitāte pieaugs, jo arvien vairāk uzņēmumu izstrādā tīmekļa vietnes, kas piemērotas mobilajām ierīcēm. Turklāt mobilās reklāmas un mobilā komercija ir cieši saistītas – daudzos gadījumos tieši mobilās lietotnes veicina pārdošanas apjomu un ieņēmumu pieaugumu dažādās nozarēs.

Tik īsts, ka kļūst par realitāti

Virtuālā realitāte (VR) un paplašinātā realitāte (AR) ir kļuvušas par divām populārākajām mobilajām tehnoloģijām pēdējo gadu laikā, un daudzas nozares, piemēram, izglītība, medicīna, tūrisms, komunikācija un spēļu industrija, vairs nav iedomājama bez AR un VR sniegtajām iespējām. AR nozare 2020. gadā sasniedza 17,67 miljardu ASV dolāru vērtību, un turpmākais paredzamais pieaugums būs 43,8% laika posmā no 2021. līdz 2028. gadam4. Savukārt VR tirgus vērtība šogad sasniegs vairāk nekā 10 miljardu ASV dolāru, paredzot tirgus paplašināšanos par 21,6% līdz 2027. gadam5.

Šobrīd daudzās mobilajās lietotnēs ir pieejamas VR un AR funkcijas, kas ir vērtīgs palīgs pārdošanas rezultātu veicināšanā. "Snapchat", viena no lielākajām digitālajām platformām, pat ir izveidojusi paplašinātās realitātes filtra lēcu. Iedomājieties, kā vēlaties iegādāties perfekto T-kreklu un pirms iegādes varat apskatīt, kā šis krekls jums izskatās. Paplašinātās realitātes filtra lēca ļauj lietotājiem izmantot "izmēģināt un nopirkt" funkciju, bet uzņēmumiem – efektīvāk pārdot savus produktus, liekot lietā inovatīvus reklāmas formātus. AR izmantošana ir kļuvusi par ikdienas ieradumu "Snapchat" lietotāju vidū – aptuveni 200 miljoni lietotāju katru dienu izmanto šo paplašinātās realitātes filtra lēcu. AR un VR risinājumos ir milzu spēks, un "Snapchat" gadījumā tās pat, iespējams, ir visievērojamākās un populārākās lietotnes funkcijas.

Lieciet lietā visus iespējamos kanālus

Mūsdienu patērētāji ir labi pielāgojušies pandēmijas realitātei un jaunajai digitālajai iepirkšanās pieredzei, līdz ar to ir radusies nepieciešamība pēc visaptverošas stratēģijas vairākos kanālos. Daudzkanālu mārketings ir zīmola identitātes veidošanas metode, izmantojot dažādas tiešsaistes (mājaslapa, viedtālrunis, sociālie mediji, SMS, "WhatAapp" ziņas) un bezsaistes (fiziski veikali, pasākumi u.c.) platformas, vienlaikus saglabājot jēgpilnu un uzticamu pieredzi ikvienam patērētājam. Tas nozīmē integrētas klientu pieredzes veidošanu, kurā patērētāji var vienmērīgi pāriet no digitālās vides uz fizisko. Gan digitālās, gan fiziskās iepirkšanās pasaules apvienošana ir būtisks pārdošanas attīstības virziens.

Ja zīmola mērķi un ziņojumi ir savietojami visās tā izmantotajās platformās, daudzkanālu pieeja var veicināt kā reklāmguvumus, tā arī pārdošanas rezultātus. Patērētāji jau šobrīd sagaida jaunu iepirkšanās realitāti, kas ir vienkārša, patīkama un visaptveroša, tādēļ nākotne piederēs tiem uzņēmumiem, kuri veiksmīgi spēs apvienot digitālo un fizisko mazumtirdzniecības pasauli.

Izmantojiet mobilās vides iespējas jau šodien

Mūsdienās aptuveni 2 miljardi cilvēku izmanto internetu tikai viedtālruņos, kas veido 51% no 3,9 miljardiem mobilo telefonu lietotāju visā pasaulē. Turklāt līdz 2025. gadam šis rādītājs sasniegs pat 75%6, novērojot izteiktu viedtālruņu izmantošanas pieaugumu tādos lielos tirgos kā Ķīna, Indija, Indonēzija, Nigērija un Pakistāna. Uzņēmēji un reklāmdevēji vairs nevar atļauties tērēt laiku – lai sasniegtu labākos rezultātus un saglabātu konkurētspēju nākotnē, mobilās vides sniegtās iespējas ir jāsteidz izmantot jau tagad!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!