Ekspertu padomi, lai pusaudzis ar UDHS labāk iejustos klasē un uzlabotu sekmes
Foto: Shutterstock

Lielai daļai pusaudžu ar atkarību risku var novērot arī grūtības koncentrēties, ilgstoši noturēt uzmanību vai ilgāku laiku nosēdēt mierīgi. Reizēm šīs grūtības tiek diagnosticētas kā uzvedības deficīta un hiperaktivitātes sindroms (UDHS). Pusaudžiem ar šādām grūtībām bieži krītas sekmes skolā un nereti sākas izvairīšanās no mācību stundām, kas vēl vairāk palielina atkarību risku.

Pusaudžu resursu centra speciālisti piedāvā iepazīties ar pieciem padomiem, kas ļaus šādiem pusaudžiem labāk iejusties klasē un uzlabot sekmes mācībās.

1. Domājiet par viņiem kā ziņkārīgiem, radošiem un enerģiskiem. Skolotājiem, kuri koncentrējas uz pozitīvo šajos pusaudžos, vienlaikus palīdzot mazināt viņu izlēcienus, ir labāki klases rezultāti.

2. Viņš var nezināt, ko ir izdarījis nepareizi. Iejūtīgi paskaidrojiet, kas ir noticis nepareizi, norādiet robežas un piedāvājiet skaidru modeli vēlamajai rīcībai nākamreiz.

3. Pusaudža kaunināšana iedragā viņa pašapziņu. Tā vietā, lai liktu justies nevērtīgam, palīdziet pusaudzim ar UDHS uzņemties atbildību par savu rīcību.

4. Jautājiet skolēniem viedokli par mācību vidi. Viņa garastāvokļa, uzvedības un sasniedzamo mērķu pastāvīga izvērtēšana palīdzēs koncentrēties uz svarīgo, kā arī ļaus pusaudzim saprast, ka viņa uztvere bieži atšķiras no skolotāja uztveres.

5. Skola un mājas var būt divas dažādas pasaules. Pusaudžiem ar UDHS ir ierasts mājās uzvesties pavisam citādāk nekā skolā. Skolotājiem un vecākiem vajadzētu piefiksēt pusaudža uzvedību un salīdzināt piezīmes, lai pārliecinātos, ka tiek kopīgi strādāts pie vienām un tām pašām problēmām.

Vēl informāciju par bērniem ar UDHS dažādās vecuma grupās un ko tas vispār nozīmē, atradīsi portāla "Cālis" arhīva rakstos.

Tags

Pusaudzis Sākumskola Skolēna emocionālā attīstība un mācības Skolēns

Comment Form