Garas pastaigas, vingrošana un joga – grūtniecei piemērotākās fiziskās aktivitātes
Foto: Shutterstock

Gaidību laikā topošajai māmiņai jārūpējas ne tikai par mazulīša veselību, kas patvēries drošajā klēpī, bet arī savu. Viens no vislabākajiem veidiem, kā uzturēt ķermeni možu arī grūtniecības laikā, ir regulāras fiziskās aktivitātes – neviens grūtniecei gan neliks skriet maratonu vai nodarboties ar kārtslēkšanu, taču vērts piemeklēt mērenas sporta nodarbes, kas iekustinās un ļaus saglabāt muskuļu vingrumu. Dienām kļūstot arvien siltākām un saulainākām, vērts doties ārā un piesardzīgi izkustēties – šī iemesla dēļ ielūkojāmies portāla "Cālis" padomlādē, kur atradīsi ieteikumus fizisko aktivitāšu īstenošanai grūtniecības laikā!

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kā norāda vietnes "What To Expect" speciālisti, balstoties uz Amerikas dzemdību speciālistu un ginekologu kolēģijas ieteikumiem, mērenām fiziskajām aktivitātēm grūtniecības laikā ik dienas vajadzētu ilgt 30 minūtes. Taču tas nenozīmē, ka obligāti tai jābūt nepārtrauktai pusstundai – tās var būt trīs raitas pastaigas ik dienas, 15 minūtes ilga vingrošana vai cita nodarbe, kas kaut nedaudz liek iesvīst un izkustēties.

Tas, kas grūtniecei jāatceras, – jebkuras fiziskās aktivitātes jāsaskaņo ar savu uzraugošo ģimenes ārstu, ginekologu vai dzemdību speciālistu, lai zinātu, ka tas ir droši! Grūtniecības laikā noteikti nevajadzētu uz veikborda dzīties pa motorlaivas radītajiem viļņiem ūdenī, taču tas nenozīmē, ka nevar izbaudīt, piemēram, skriešanu vai jogu. Lūk, vietnes "What To Expect" apkopotie drošo fizisko aktivitāšu ieteikumi, kas būs piemēroti grūtniecēm!

Peldēšana un ūdens aerobika. Ne vienu reizi vien dzirdēts, ka došanās uz baseinu vai plunčāšanās drošā ūdenskrātuvē vasaras laikā grūtniecei nenāks par sliktu. Grūtniecības laikā vingrošana ūdenī būs patīkamāka, jo ūdenī cilvēks sver mazāk, līdz ar to var sajusties vieglāks un vingrāks. Tāpat tas palīdzēs atvieglot slikto dūšu, dažādas sāpes ķermenī un uztūkušas potītes. Atrodoties ūdenī gan jāaizmirst par niršanu – tas grūtniecei ir bīstami!

Staigāšana. Šis ir viens no pašiem vienkāršākajiem veidiem, kā uzturēt ikdienas fizisko aktivitāšu apjomu normā – viss, kas nepieciešams, ir vien vieta, kur staigāt. Turklāt, ja nav sarežģījumu grūtniecības laikā, garās, īsākas, aktīvākas vai mērenākas pastaigas vari veikt visu grūtniecības laiku.


Skriešana. Ja esi pieredzējusi skrējēja, ar ārsta ziņu arī grūtniecības laikā vari turpināt nodarboties ar skriešanu. Galvenais, kas jāņem vērā – krietni jāsamazina ierastā slodze, lai nekaitētu savai un gaidāmā mazuļa veselībai.

Grupu vingrošana un joga. Mērenas slodzes vingrošana vai joga, kur uzmanība vērsta uz muskuļu stiepšanu un ieklausīšanos savā ķermenī, būs tās aktivitātes, kas piemērotas grūtniecēm arī gaidību laikā. Izvairies no līdzsvara noturēšanas vingrinājumiem, lēkšanas un asām kustībām, kam ir lielāka ietekme uz ķermeni, un būsi uz pareizā ceļa. Kas attiecas uz jogu – tās praktizēšana grūtniecības laikā palīdzēs ne tikai uzturēt ķermeni formā, bet arī nomierinās prātu.

Sekot līdzi aktuālajiem procesiem ķermenī, kas notiek konkrētā grūtniecības nedēļā, vari šajā portāla "Cālis" izstrādātajā grūtniecības kalendārā. Bet zemāk apkopojām dažādus rakstus par fizisko aktivitāšu nozīmību grūtniecības laikā un piemērotākajām sportiskajām aktivitātēm topošajām māmiņām – lasi un iedvesmojies kustībai gaidībās!


Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form