Maģisku ārstēšanas metožu nav


Kārtīgas svinēšanas blakusparādība – paģiras. Ko darīt, lai uzlabotu pašsajūtu
Foto: Shutterstock

Vispirms svarīgi saprast, ka paģirām nav maģiska risinājuma. Daudzi no ''pretpaģiru līdzekļiem'', ko piedāvā iegādāties, piemēram, aptiekās, patiesībā nekādu palīdzību nesniegs, vismaz ne tādā apmērā, kāds tev ir nepieciešams, teikts portālā ''The Spruce Eats''. Līdz ar to tā būs tikai lieka naudas izšķiešana. Tāpēc apskatīsim dažas pārbaudītas un patiesas paģiru mazināšanas metodes, kuras vari izmēģināt.

Izgulies

Atpūta šajā brīdī ir tavs labākais draugs, jo tavam ķermenim ir nepieciešams laiks, lai atjaunotos. Vienkārši paliec gultā tik ilgi, cik vien iespējams. Pat papildus viena vai divas stundas miega ļoti palīdzēs.

Dzer ūdeni vai sulu

Ūdens ir pirmais, pēc kura paģiru rītā jāstiepj roka. Iepriekšējā vakarā izdzertais alkohols ir dehidrējis tavu ķermeni, un labākais veids, kā uzlabot pašsajūtu, ir tā rehidratācija. Uzreiz pēc pamošanās jāizdzer glāze ūdens, un nākamo stundu laikā turpini dzert ūdeni regulāri. Tiesa, nepārspīlē, jo arī par daudz ūdens tev var likt justies vēl sliktāk. Tāpat vari palīdzēt organismam atjaunot šķidrumu ar augļu vai dārzeņu sulām. Dzerot ūdeni un sulu pamīšus, tu savu ķermeni rehidrēsi, kā arī nodrošināsi tam nepieciešamos vitamīnus.

Ieteikums – ātrai mundruma iegūšanai glāzē silta ūdens pievieno nedaudz citrona sulas. Nelabuma gadījumā siltajam ūdenim vari pievienot arī ingveru. Kā izrādās, šis ir viens no vienkāršākajiem un efektīvākajiem atjaunojošajiem dzērieniem, ko iespējams pagatavot pašam.

Izvairies no kofeīna

Lai arī nereti iesaka paģiras ''ārstēt'' ar kafiju, jo kofeīnu ierasts izmantot kā ķermeņa uzmundrinātāju, tomēr no tā paģiru laikā vajadzētu izvairīties. Vājas kafijas tase, iespējams, neko ļaunu nenodarīs, bet stipra vai par daudz kafijas vēl vairāk tevi dehidrēs, kas tavu paģiraino rītu nebūt nedarīs labāku. Alternatīvai vari pagatavot tasi saldinātas tējas – cukurs un kofeīns dos tev nelielu impulsu, bet ļoti nedehidratēs.

Tējas veidam un arī pagatavošanai var būt liela nozīme, piemēram, melnās tējas vietā izvēlies zaļo, kā arī tai neuzlej verdošu ūdeni, bet gan ļoti siltu. Vari arī izmēģināt bezkofeīna tēju – tajā ir kofeīns, bet ļoti nelielā daudzumā.

Uzņem vitamīnus

Tavam ķermenim paģiru laikā ir ļoti nepieciešami dažādi vitamīni. Vienkāršākais veids, kā tos uzņemt, protams, ir sulu dzeršana, piemēram, apelsīnu, caur kuru uzņemsi C vitamīnu. Kāds neliels pētījums liecina, ka arī cinks un B grupas vitamīni var mazināt paģiru smagumu. Te lieti noderēs multivitamīnu tabletes.

Apēd kaut ko

Ja tevi moka nelabums, ļoti iespējams, ēdiens ir pēdējais, par ko tu paģiru rītā spēj domāt, bet zini – tas var palīdzēt. Tev nav jāēd daudz un nekas tāds, kas šobrīd tavu slikto dūšu padarīs vēl sliktāku. Pamēģini apēst kaut ko, kas satur minerālvielas un olbaltumvielas, pat ja tev nekas tāds nekārojas. Piemēram, vari sākt ar gabaliņu maizes vai kādu krekeru – ogļhidrāti palīdzēs regulēt cukura līmeni asinīs, atvieglojot reiboni. Ja reibonis mazinās, ķeries klāt kādam auglim (banāns būtu izcila izvēle) vai smūtijam. Daži cilvēki paģiru iespaidā ļoti vēlas apēst kaut ko neveselīgu, taukainu, treknu. Ja tu spēj sevi un savu organismu pierunāt apēst kaut ko tādu, par ļaunu tas nenāks, jo paēst vajag.

Ja iespējams, izvairies no pretsāpju līdzekļiem

Iespējams, paģiru rītā tava galva spēcīgi pulsē un sagādā lielas sāpes, līdz ar to ir vilinoši glābiņu meklēt pie pretsāpju līdzekļiem. Bet tā nav labākā ideja. Bezrecepšu medikamentiem, piemēram, aspirīnam un ibuprofēnam, ir blakusefekti, kas pastiprinās, alkoholam atrodoties tavā sistēmā. Ko tas nozīmē? Tāpat kā alkohols, aspirīns ir asins atšķaidītājs, un abu kombinācija šo iedarbību var pastiprināt. Savukārt ibuprofēns var izraisīt kuņģa asiņošanu. Ja tomēr galva plīst pušu un bez pretsāpju līdzekļiem nespēsi izturēt visu dienu, pārliecinies, ka tiem ir zema NPL deva.

Ieej dušā

Kad esi kārtīgi izgulējusies, nomazgājies vēsā dušā. Tas ne tikai tevi nomazgās, bet arī atsvaidzinās un pamodinās tavas maņas. Dažiem cilvēkiem patīk dušā pamainīt ūdens temperatūras – sākumā augstu, pēc tam karstu –, kas arī nav slikta ideja. Tiesa, nepārspīlē, jo ķermeņa šoks visu var padarīt tikai sliktāku.

Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus

Tags

Alkohols
0
Dehidratācija
0
Galvassāpes
0
Miega traucējumi
0
Reibonis
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form