Ar nelielu nostaļģiju daudzi atceras 'rafiņus', kas vēl deviņdesmitajos aktīvi kursēja Latvijas ielās. Skats.lv piedāvā nelielu vēsturisku ieskatu rūpnīcas slavas zenītā un kritumā.
1
Pirms sešdesmit gadiem, 1954. gadā, ar Padomju Savienības Autobūves ministrijas pavēli Rīgas Eksperimentālo autoremonta fabriku pārdēvēja par ‘Rīgas autobusu fabriku’. Zīmols tautā ir labāk atpazīstams ar apzīmējumu ‘RAF’.
2
Līdz 1975. gadam fabrika atradās Rīgā, taču vēlāk tika uzbūvēti jauni korpusi Jelgavā, kur ‘RAF' tika ražoti līdz pat uzņēmuma slēgšanai.
DELFI
3
‘RAF' bija viena no lielākajām mikroautobusu rūpnīcām bijušajā PSRS. Tās produkcija tika eksportēta uz daudzām jaunattīstības valstīm.
4
Jelgavas rūpnīcā bija plānots saražot līdz pat 17 tūkstošiem mikroautobusu gadā.
DELFI
5
Pēc PSRS sabrukuma gan tehniski, gan vizuāi novecojušais modelis ‘RAF 2203' vairs nevarēja lepoties ar lielu noieta tirgu, tāpēc rūpnīcas vadība sāka meklēt risinājumus jaunā tirgus apgūšanai.
6
Apsverot vairākus variantus, par piemērotāko tika atzīts ‘RAF M2 STILS’, kam 1994. gadā tika izgatavoti divi prototipi. Viens no tiem bija sanitārais transportlīdzeklis, taču otrs - mikroautobuss ar 12 sēdvietām.
DELFI
7
Projekta attīstībai bija nepieciešami līdzekļi, kas rūpnīcai nebija. Arī investori neatradās. To visu apvienojot ar 90. gadu ekonomisko krīzi gan Krievijā, gan Baltijas reģionā, ‘RAF' rūpnīca bankrotēja.
Publicitātes foto
8
Ironiski, taču pēdējā ražotā automašīna ‘RAF' vēsturē bija zārku pārvadātājs - katafalks.