Studijas "RJ76 Films" raidījums "Tavs Auto TV" aplūko vienu no populārākajiem elektriskajiem kompaktajiem pilsētas satiksmes apvidus automobiļiem Eiropā – "Hyundai Kona EV".

Pie stūres elektriskajai "Kona" šoreiz sēdusies aktrise Lelde Dreimane. Viņa kopš Kultūras akadēmijas absolvēšanas jau astoņus gadus strādā Dailes teātrī un šoruden atveido lomu Malkoviča režisētajā "Leopoldštatē", kā arī uzstājas koncertos ar dažādiem izpildītājiem, jo Leldei ir talants arī dziedāt. Turklāt viņa jau piecus gadus ir Rīgas restorāna "Munch BBQ" īpašniece.

Modeli vārdā "Hyundai Kona" pazīstam jau kādu laiku, bet šis ir kas pilnībā jauns. Otrās paaudzes "Kona", lai gan šķietami saglabājusi kripatiņu no sava "senča" dizaina vaibstiem, ir pilnībā cits auto. Tas ir kļuvis ne tikai lielāks vai ietilpīgāks, bet arī nobriedušāks gan dizainiski, gan tehnoloģiski. Vizuāli aci piesaista lukturi kā auto priekšā, tā arī aizmugurē.

Automobiļa salonā ir 12,3 collas liels izliektais skārienjutīgais displejs, un priecē, ka "Hyundai" dizaineri nav pilnībā "iznīcinājuši" visus fiziskos slēdžus un pogas šī auto salonā; tādu te ir gana daudz, un nav jālauza galva, kā, piemēram, ieslēgt gaisa kondicionētāju.

Ātrumkloķis ir pārceļojis no viduskonsoles stūresrata, tādējādi atstājot vairāk brīvas vietas tālruņa lādētājam, glāžu turētājiem vai kam citam, kam jāatrodas pa rokai.

Šis auto tiek ražots Eiropā, "Hyundai" rūpnīcā Čehijā. Lai nodrošinātu pilnvērtīgu otrās paaudzes "Kona" ražošanu, Dienvidkorejas autoražotājs tajā ir ieguldījis 103,7 miljonus eiro. Pateicoties šai ražotnei, var rēķināties ar īsākiem piegādes termiņiem. Vēl šogad līdz gada beigām "Hyundai" plāno Nosovicē samontēt 21 000 elektrisko "Kona" un 2024. gadā šo apjomu pat trīskāršot. Lai gan "Kona" ir pieejama arī kā hibrīds, tās elektriskā modifikācija veido 40 procentus no kopējā pārdošanas apjoma Eiropā.

Galvenais iemesls, kādēļ "Kona" tika uzlabota, ir konkurence šajā klasē. Kopš 2018. gada, kad tika prezentēta pirmā šī modeļa paaudze, daudz kas ir mainījies. Pirmkārt, ir audzis piedāvājums – izvēles iespējas ir bezmaz vai bezgalīgas. Otrkārt, attīstoties tehnoloģijām, mūsdienu elektroauto spēj nobraukt garākas distances un ātrāk atjaunot elektrības krājumus akumulatorā.

Tieši tādēļ jaunā "Kona" ir kļuvusi ietilpīgāka. Tās kopējais garums ir 4355 mm – tas ir par 175 mm vairāk nekā pirmajā paaudzē. Faktiski "Kona" ir viens no ietilpīgākajiem auto savā klasē. Jaunā "Kona EV" tik piedāvāta divās versijās – ar 48,4 vai 65,4 kWh akumulatoru (iepriekš – 39 un 64 kWh). Maksimālā sniedzamība ar pilnu uzlādi pēc WLTP testiem – attiecīgi 377 vai 514 km.

Lai nodrošinātu neatkarību no komponenšu ražotājiem "Kona" litija jonu akumulatoru ražošanā nepieciešamie elementi tiek piegādāti no "LG Energy Solutions" rūpnīcas Polijā, kura no "Hyundai" ražotnes atrodas vien 250 km attālumā.

Jaunā "Kona" jau ir nonākusi tirdzniecībā Latvijā, un tās cena ir no 39 990 eiro. Savukārt "Kona" hibrīda versijas automobiļi maksā no 30 990 eiro.

"Hyundai" augstsprieguma akumulatoriem ir astoņu gadu vai 160 000 km nobraukuma garantija. Bet pašam auto – tāpat kā visiem "Hyundai" modeļiem – piecu gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma.

"Hyundai Kona", lai nosargātu savu vietu Eiropas elektromobiļu tirgū, ir paaugusies, kļuvusi ietilpīgāka un spējīgāka visās jomās. "Kona" ir gluži vai "piebāzta" ar dažādiem aktīvajiem un pasīvajam auto vadīšanas asistentiem, kas noturēs šo auto braukšanas joslā un citādi pasargās no nepatīkamiem mirkļiem.

Izmantojot aizdedzes atslēgu kā pulti, "Kona" pati māk noparkoties, bet iedarbināšanai atslēgas vietā varat izmantot tālruni. Savukārt, pateicoties elektromotora 217 ZS jaudai, par braukšanas dinamiku nebūs jāsūdzas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!