Līdz jūnija beigām "Kino Bize" Mājas kino skatītājiem tiek piedāvata Lailas Pakalniņas filmu izlase, kurā iekļauti kinodarbi "Ausma" un "Karote".

Kā informē "Kino Bize", līdzās abām filmām pieejama arī saruna starp režisori un kino pētnieci Dārtu Ceriņu par vienojošo un atšķirīgo autorkino demonstrēšanā ārzemēs un Latvijā.

"Kino Bize" Mājas kino esošo programmu katru mēnesi papildinās ar jaunu filmu izlasi – iegādājoties iespējams uzreiz noskatīties vairākas filmas, tā gūstot plašāku ieskatu par attiecīgajiem filmu veidotājiem, dominējošajiem kino stiliem un aktuālajām tēmām. Turpmākajos mēnešos būs pieejami darbi no jaunākajiem kino veidotājiem, kā arī retrospektīvas un izlases, kas veltītas, piemēram, dokumentāliem stāstiem par starptautiski atzītiem māksliniekiem.

Jūnija programmas priekšplānā viena no redzamākajām autorkino pārstāvēm Latvijā, režisore Laila Pakalniņa. Viņas īpašā rokraksta kino, kas mudina ne vien vērot, bet patiesi ieraudzīt, iespējams, nav izrādīts vien Antarktīdā. Katrs Pakalniņas radītais kinodarbs vienmēr saņēmis plašu uzmanību starptautiskā mērogā, ticis demonstrēts un apbalvots neskaitāmos kino festivālos, kā arī par tiem atzinīgi izsakās kino kritiķi vietējā un starptautiskā vidē. Tomēr sarunā ar kino pētnieci Dārtu Ceriņu režisore atzīst: "Ar latviešu skatītājiem man vienmēr bijušas interesantas attiecības." Līdzās abām jūnija filmām skatītājiem pieejams arī sarunas ieraksts, kurā Laila Pakalniņa iezīmē spožākās atmiņas par to, kā filmas "Ausma" un "Karote" tika sagaidītas starptautiskajos kino festivālos un kādas reakcijas saņēma, demonstrējot Latvijas lielpilsētās un reģionos.

Dokumentālā filma "Karote" (2019) līdz šim nav paguvusi iekļūt kinoteātru regulārajos repertuāros. Pēc pasaules pirmizrādes Karlovi Vari Starptautiskajā kino festivālā tā tika demonstrēta arī Rīgas Starptautiskā kino festivāla pilnmetrāžas konkursa programmas ietvaros, kurā pieteikta kā "rūpnieciskā simfonija". Vēlāk saņēma Lielā Kristapa apbalvojumu par labāko skaņu režisoru. Filmas skatīšanās rosina gūt meditatīvu pieredzi un pievērsties plastikāta trauku ražošanas procesa jautājumam – kā no melnas naftas iespējams nonākt līdz baltai karotei.

Izlases otrajā filmā "Ausma" (2015) ir Latvijas vidē adaptēts padomju laika stāsts par Pavļiku Morozovu, kurš tā saucamo ideālu vārdā nodod savu tēvu, bet tēvs, atriebības vadīts, nodod savu dēlu. Filmai iznākot, tā piedzīvoja plašu skatītāju atsauksmju gammu - viena daļa mēdza apgalvot, ka tik iespaidīgu kino Latvijā nav nācies piedzīvot jo īpaši kinematogrāfisko izteiksmes līdzekļu izmantojumā. Savukārt citi nosodīja adaptētā stāsta atainojumu, raisot plašu pretrekaciju ne vien Latvijā, bet arī cenzūru citās valstīs.

Filmu izlase un sarunas video ieraksts starp režisori Lailu Pakalniņu un kino pētnieci Dārtu Ceriņu līdz 30. jūnijam pieejams šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!