Šī gada eksperimentālās mūzikas festivāla "Skaņu mežs" viesu vidū būs ģitārists Fennesz, pilnā vārdā Kristians Fenezs, kurš 13.oktobrī uzstāsies Anglikāņu baznīcā, ir uzskatāms par vienu no būtiskākajiem māksliniekiem mūsdienu elektronikā.

Kā raksta viens no festivāla programmas veidotājiem, Viestarts Gailītis, pēc skanējuma šis mūziķis, kuru vēlāk ir atdarinājuši simtiem jaunu mākslinieku, ir viegli atpazīstams ar saviem "glitch" (bojājuma) ietekmētajiem skaņu virknējumiem un "baltā trokšņa'' blāķiem, zem kuriem viņš slēpj cilvēciskas un iejūtīgas melodijas, mūzikas radīšanā izmantodams ģitāru līdzās datoram, sempleriem un oscilatoriem.

"Viņa agrīnie ieraksti atšķiras ar relatīvu raupjumu, taču tikuši raksturoti kā nevis trokšņi trokšņu pēc, bet gan dzīvi skaņu efektu organismi. Feneza nesenākie darbi savukārt ir aprakstāmi kā impresionistiskas "shoeagze" noktirnes un psiholoģiski smalki poētiski pētījumi par melodijas spēku pasaulē un skaņu vidē, kas ir lielākoties disonējoša," mūziķi raksturo festivāla organizators.

Kopš Fenezs radošās darbības sākuma tūkstošgades mijā, viņš ir savilņojis auditoriju ar savu abstrakti un raupji smeldzīgo nostalģiju pēc "aizejošās vasaras", kas visspilgtāk izpaudās 2011.gada leģendārajā ierakstā "Endless Summer", kas tika traktēts kā veltījums Kalifornijas grupas "Beach Boys" tāda paša nosaukuma 1974.gada albumam. Tiesa, pats Fenezs ir vienmēr noliedzis šo saistību. Ietekmīgais mūzikas kritikas portāls "Pitchfork Media" nosauca Feneza "Endless Summer" par pagājušās desmitgades 26.labāko albumu. Tam sekojošie ieraksti "Black Sea" un "Venice" ir ieturēti līdzīgā stilistikā, bet ir introvertāki. 2013.gadā tiks izdots jauns Feneza albums.

Fenezs ir sadarbojies ar tādiem mūziķiem kā Deivids Silvians un Rjiuči Sakomoto. Viņš jau 2005.gadā ir uzstājies "Skaņu mežā", taču desmitgades koncertā Fenezs ir aicināts piedalīties kā īpašs viesis. Pirmkārt, savas pārlaicīgās un reibinošās mūzikas dēļ un otrkārt tāpēc, ka viņa darbs priekšzīmīgā veidā iemieso muzikālās pretrunas, kuras pārvarot, Fenezs realizēja sava veida muzikālu revolūciju tūkstošgades mijā, kas vēlāk kalpoja par iedvesmu veselai mākslinieku paaudzei, kas par savu motīvu ir izvēlējusies muzikālo robežu pārraušanu, stāsta Viestarts Gailītis.

Turklāt Fenezs ir ievērojamākais mūziķis, kas pārstāv revolucionāro elektroniskās mūzikas izdevniecību "Editions Mego" (kādreiz Mego), kura kalpojusi kā katalizators "Skaņu meža" festivāla dibināšanai.

"Skaņu mežs" ir dalībnieks Eiropas eksperimentālās mūzikas festivālu asociācijā European Cities of Advanced Sound. Šo tīklu atbalsta Eiropas Savienības programma Kultūra 2007-2013 un LR Kultūras ministrija.

Biļetes uz festivāla "Skaņu mežs" koncertiem nopērkamas "Biļešu servisa" kasēs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!