Džordans Pīls ir viens no retajiem, kurš šausmu žanru pēdējā piecgadē padarījis par piederīgu tā dēvētajam "augstajam" kino plauktiņam. Viņa mazbudžeta debija "Prom!" ar griezīgu un brīžiem šausminošu satīru apspēlēja amerikāņu sabiedrībā sasāpējušo rasu attiecību problēmu – tajā priviliģēti un turīgi baltādainie izmantoja fiziski attīstītus melnādainās rases pārstāvjus kā savus "nēsātājus", pārmiesojot viņos vecu un nāvējoši slimu baltādaino cilvēku apziņu. Kvalitātē neatpalika arī Pīla nākamā filma "Mēs", kurā viņš ar līdzīgiem mākslinieciskajiem paņēmieniem runāja par rasu nevienlīdzību un zemāko slāņu sacelšanos.
Iepriekšminētās filmas padarīja Pīlu par mūsdienu žanra reformatoru – vienu no retajiem māksliniekiem, kurš apzināti izvēlējies caur skatītājus kairinošo šausmu estētiku runāt par sabiedrībai un Pīlam personīgi svarīgām un aktuālām tēmām. Pīls nebaidās būt provokatīvs un "neērts", turklāt ne tikai attiecībā uz tematiku (kas galvenokārt skar tieši melnādaino amerikāņu stāvokli sabiedrībā, kultūrā, vēsturē), bet arī uz kino valodu.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv