Foto: Vida Press

Somijas aviokompānija "Finnair" uzsākusi pasažieru nosvēršanu pirms došanās uz reisu, ziņo "Business Insider". Svēršana nav obligāta, bet gan brīvprātīga, un piekritušie kā bonusu saņem bagāžas pārvadāšanu bez maksas. Cilvēku svēršana šobrīd notiek izpētes ietvaros.

Kopš šīs nedēļas vidus "Finnair" lūdz savus klientus nosvērties, lai tādējādi apkopotu datus par lidojumu drošību. Līdz trešdienai brīvprātīgu piekrišanu devuši jau 600 kompānijas klientu, un datus plānots vākt februārī, aprīlī un maijā. "Finnair" uzsver, ka par klientiem netiek vākti nekādi citi dati kā tikai svars.

Cilvēkus sver kopā ar viņu rokas bagāžu pie izlidošanas vārtiem, tādējādi momentāni tiek iegūtas ziņas par aktuālā reisa smagumu, kā to pieprasījusi Civilās aviācijas pārvalde. "Mēs izmantojam svēršanās datus vidējiem aprēķiniem, kas vajadzīgi droša lidojuma norisei, mūsu iegūtie dati nekādi nav saistāmi ar klientu personas datiem," pauž "Finnair" pārstāve Satu Munnuka. Pasažieru vārdi vai viņu rezervāciju numuri netiek datos ierakstīti kopā ar svaru rādījumu. Pasažiera svaru redz tikai un vienīgi darbinieks, kurš strādā mērīšanas punktā.

Cilvēki, kuri piekrituši nosvērt sevi pirms izlidošanas, tiek "atalgoti" ar biļetenu, kas ļauj izmantot bagāžas pārvadāšanu bez maksas.

Pagaidām svēršanās pētījums tiek realizēts tikai Helsinku lidostā. Iepriekšējo reizi līdzīga pasažieru svara izpēte notika 2017. gadā.

Eiropas Aviācijas drošības aģentūra arīdzan vāc savus datus par pasažieru svaru gaisa kuģu masas un līdzsvara aprēķiniem. Tās jaunākais pētījums 2022. gadā parādīja, ka vidējais pasažieru svars nav būtiski palielinājies vai samazinājies kopš pēdējā pētījuma 2009. gadā.

Pasažieru svēršanu 2015. gadā uzsāka arī "Uzbekistan Airlines", bet pērn par šādu taktiku pavēstīja "Air New Zealand", "Korean Air" un "Hawaiian Airlines".

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!