Foto: Unsplash

Vasara ir daudzu mazo uzņēmēju aktīvākais gadalaiks, jo sākas dažādu tirdziņu, gadatirgu un pasākumu sezona. Konkurence tajos ir liela, tāpēc katram uzņēmējam cītīgi jāgatavojas, lai reizē spētu izcelties starp citiem tirgotājiem, kā arī nodrošinātu stabilitāti un ērtas maksājumu iespējas klientiem.

"Luminor" bankas pagājušā gada nogalē veiktā aptauja liecina, ka 53 procentiem iedzīvotāju nav bijusi iespēja tirgos un gadatirgos par precēm vai pakalpojumiem norēķināties ar maksājumu karti. Tuvojoties aktīvajam periodam, eksperti iesaka veidus, kā nodrošināt iespējami plašas norēķinu iespējas klientiem un izcelties uz citu tirgotāju fona.

Apdomājiet stenda izskatu

Gadatirgus no pircēja viedokļa ir lieliska iespēja vienuviet izskatīt ļoti daudzu uzņēmumu produktu klāstu un izvēlēties sev tīkamāko, taču no pārdevēja viedokļa tā ir sīva konkurence un nepieciešamība izcelties. Tāpēc, sākot gatavoties tirdziņu sezonai, ir vērts kārtīgi apdomāt to, kā noformēsiet savu tirdzniecības stendu. Noteikti izkārtojiet preces pārskatāmi, ne pārāk cieši un neatbalstot vienu pret otru. Uzmanības piesaistīšanai varat izvietot, piemēram, fotogrāfijas no produktu ražošanas procesa, jo tas var ne tikai pievilināt potenciālo pircēju, bet arī palīdzēt raisīt sarunas ar stenda apmeklētājiem. Svarīgi arī atcerēties par sava zīmola demonstrēšanu – tam jābūt skaidri norādītam, lai pircējam ir iespēja to izlasīt un atcerēties.

Skaidri norādiet cenas

Lai uzlabotu klientu pieredzi un novērstu potenciālos šķēršļus jūsu produktu iegādē, ieteicams skaidri norādīt produktu cenas. Ja cena nav norādīta, tas var mulsināt potenciālos pircējus un likt doties garām stendam, jo nav saprotams produktu cenu līmenis un reizēm tas var radīt aizdomas arī par negodīgu tirgotāju, kas cenas pircējiem nenosauks godprātīgi. Tāpat daudzi no mums nav tie, kas droši un labprātīgi uzsāk sarunu, tāpēc cenu neesamība var mudināt potenciālo pircēju ātrāk doties garām stendam, lai izvairītos no sarunāšanas ar pārdevēju.

Piedāvājiet dažādas maksājumu iespējas

Latvijas iedzīvotāju vidū pārliecinošs vairākums jeb 82 procenti ikdienā norēķiniem izmanto maksājumu kartes, savukārt vairāk nekā puse norāda, ka tirgos vai gadatirgos tiem bieži trūkst iespēja veikt maksājumus ar karti. Līdz ar to maksājumu iespēju trūkums var traucēt klientiem veikt pirkumu un tirgotājiem zaudēt savus klientus – 34 procenti iedzīvotāju norāda, ka, nonākot situācijā, kad nav iespējas norēķināties ar bankas karti, viņi jūtas neapmierināti un visbiežāk pirkumu neiegādājas. Lai gan tirdziņi aizvien zināmi kā vieta, kur bieži jānorēķinās ar skaidru naudu, tomēr tirgotājiem jāņem vērā, ka arvien vairāk klientu jau šodien arī tirdziņos sagaida iespēju norēķinus veikt ar maksājumu karti.

Šobrīd jaunākās tehnoloģijas un banku piedāvātās iespējas ļauj uzņēmējiem pavisam viegli nodrošināt norēķinus ar maksājumu kartēm vai digitālajiem maciņiem jebkurā vietā un laikā.

Iesaistieties sarunās un veidojiet kontaktus nākotnei

Atšķirībā no pārdošanas tiešsaistē, klātienes tirdziņi sniedz ievērojamas priekšrocības, jo ļauj veidot ilgtermiņa attiecības ar klientiem un labāk iepazīt viņu vajadzības. Izmantojiet šo iespēju – aprunājieties ar klientiem, pastāstiet savu zīmola stāstu un noskaidrojiet, kas viņiem patīk un ir vajadzīgs, lai nākotnē varētu pilnveidot savu produkciju.

Tāpat neaizmirstiet parūpēties par savu kontaktinformāciju, lai cilvēki, kuri nevēlas neko iegādāties uzreiz vai vēlas vēlāk iegādāties vairāk jūsu produktu, varētu ar jums sazināties attālināti. Skaidri norādiet savu mājaslapu, sociālo tīklu kontus un citus saziņas veidus uz vizītkartes vai brošūras. Šī informācija noderēs ne tikai pircējiem, bet arī potenciālajiem sadarbības partneriem. Neaizmirstiet nodibināt jaunus kontaktus arī starp citiem tirgotājiem un ražotājiem, jo nekad nav iespējams paredzēt, kas jums varētu noderēt nākotnē!

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!