Foto: Shutterstock

Protams, ikvienam no mums gribētos, lai visus sūtījumus saņemtu tieši pie sava mitekļa durvīm, neatkarīgi, vai tā ir maza kastīte ar kosmētiku, vai brangs iepakojums, kurā slēpjas ilgi gaidītais televizors. Tomēr, lai sūtījums vienmēr patiesi nonāktu līdz tava mājokļa durvīm, ir jāievēro pāris priekšnoteikumi. Par to, kādos gadījumos kurjeram preci jānogādā līdz saņēmēja dzīvokļa durvīm, Latvijas Televīzijas raidījumam "Revidents" skaidroja eksprespasta pakalpojumu sniedzēji.

Nozares vispārējais standarts nosaka, ka preci līdz 31,5 kilogramiem ir jānes līdz adreses jeb dzīvokļa durvīm, skaidro uzņēmumā "Itella". Smagākus sūtījumus kurjera pienākums ir piegādāt vien līdz pirmajām pieejamām durvīm. Tātad – ja saņēmējs dzīvo daudzdzīvokļu namā, sūtījums tiks piegādāts līdz šī nama ārdurvīm. "Tas ir vispārējais nozares standarts. 31,5 kg jānes līdz durvīm, kuras ir adreses durvis jeb dzīvokļa durvis. Bet, ja tā ir veļas mašīna vai arī gulta vai matracis, kuru tā īsti viens aptvert nevar, jo kāds viņu divatā vai trijatā ielika piegādes transportlīdzeklī, tad viens kurjers pats netiks galā," skaidroja uzņēmuma izpilddirektors Ainārs Gilis.

Arī eksprespasta pakalpojumu sniedzēja "DPD" valdes loceklis Jānis Grants stāstīja, ka situācijas, kad kurjers viens pats netiks galā, var būt arī tādas, kad uz ceturto stāvu jānes kas ļoti neparocīgs, piemēram, 65 collu platekrāna televizors. Tāpēc klienti tiek mudināti izvēlēties papildu pakalpojumu, kurā tiek pieprasīta piegāde līdz dzīvokļa durvīm, un, lai to paveiktu, pieteikti divi, nevis viens kurjers. "Šeit es runāju gan par ledusskapjiem, gan lielajiem televizoriem, trauku mazgājamām mašīnām un tā tālāk. Es tiešām cilvēkus aicinu izvēlēties šo pakalpojumu – papildus krāvējus –, lai nebūtu šādu pārsteigumu," stāstīja Grants.

Viņš arī piebilda, ka tik tiešām nereti gadās situācijas, ka cilvēks par zemāko cenu ir nopircis televizoru vai veļasmašīnu, satiek kurjeru un tālāk nesaprot, kā preci nogādāt līdz savam dzīvoklim: "[Kurjeram] māj ar roku no devītā stāva un saka: "Nes tik augšā!" Un kurjers tikpat domīgs arī skatās uz augšu, saka: "Jā, šeit būs izaicinājums!""

Eksprespasta pārstāvju teikto apstiprina arī Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) – kurjeru pienākums ir preci nogādāt no durvīm līdz durvīm. Un šajos pienākumos neietilpst preces nešana pa kāpnēm līdz pat klienta dzīvokļa durvīm.

"Te atkal ir runa par strīpu starp kravas piegādi un pasta piegādi. Es domāju, ka tas ir klaji saprotams, ka kurjeram nav kaut kur jānes, kaut kur tālāk jāpiegādā. Esmu saskāries ar to, ka pats risinu šīs problēmas jau zinot, ka kurjers jau nebūs tas, kas nesīs [preci] kurā tur stāvā," stāstīja SPRK Pasta nodaļas vadītājs Bruno Frīdenbergs-Ansbergs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!