Foto: Shutterstock

Nebeidzama īsu, ātru videoklipu straume tūlītējam un pastāvīgam gandarījumam – bērni un jaunieši visā pasaulē patērē paši un ir sociālo mediju patērēti. Pie izklaidīguma, uzmanības trūkuma un citām problēmām daļēji ir vainojams tas, ko mūsdienās dēvē par ""TikTok" smadzenēm".

Sociālais tīkls "TikTok" ir kļuvis par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu daudziem cilvēkiem, īpaši bērniem, pusaudžiem un jauniešiem. Nomoda brīvie brīži tiek pavadīti, pārlūkojot īsos, ātros lietotnes videoklipus, kas tiek personalizēti un atlasīti atbilstoši katra lietotāja īpašajām interesēm.

Dažos gados "TikTok" ir izmainījis sociālo mediju ainavu, piesaistot miljardiem lietotāju un spiežot konkurentus imitēt dažas no tā īpašajām funkcijām. Šis panākums izklausās labi, taču pieaug bažas par sociālo mediju ietekmi uz cilvēka paradumiem un garīgo veselību. Īpaši satraucoši ir tas, ka "TikTok" popularitāte ir novērojama tieši jauniešu vidū. Z paaudze tagad ir pārdēvēta par ""TikTok" paaudzi". ASV 2022. gada dati rāda, ka seši no 10 pusaudžiem sevi uzskata par sociālā tīkla ikdienas patērētājiem.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!