Fоtо: Shutterstock
Neskaitāmiem cilvēkiem jauns gads iesākas ar apņemšanos dzīvot veselīgāk un sportot vairāk. Tomēr nereti ceļš uz izvirzīto mērķi apraujas jau nepilna mēneša laikā. Nereti pie vainas ir nevis nespēja sasniegt iecerēto vai apņēmības trūkums, bet gan tipiskas kļūdas, ko pieļauj daudzi. Viena no tādām ir sevis mocīšana un pārspīlēšana. Protams, treniņiem nav jābūt viegliem, bet kāds brīnums, ka atmet ar roku kustībām, ja tev katru dienu kaut kas sāp un nav spēka.

Iedvesmojoties no "Bustle", "Forbes" un "Very Well", piedāvājam ieskatīties daļā no bieži pieļautām sportot gribētāju kļūdām, kas neļauj sasniegt rezultātu un liek zaudēt motivāciju.

Atceries, ka neatkarīgi no tā, vai tikai tagad pievērsies sportošanai, vai arī to dari jau labu laiku, vienmēr der ieklausīties profesionāla trenera padomos. Tie palīdzēs neatslābt, precīzāk izpildīt vingrojumus un sasniegt rezultātus.

Sevis mocīšana un koncentrēšanās uz kvantitāti

Fоtо: Shutterstock
Gads iesācies ar intensīvu treniņu grafiku, kas neļauj atpūsties ne mirkli. Ļoti daudziem šķiet, ka tieši tas ir ceļš uz lieliskiem rezultātiem, lai arī realitātē tas var novest līdz spēku izsīkumam un vēlmei atmest fiziskajām aktivitātēm ar roku. Atceries, ka atpūtas brīži, relaksēšanās un sevis palutināšana ar masāžu vai atslābinošu izstaipīšanos pēc treniņa ir tieši tikpat svarīga kā pats treniņš. Ja jūti nogurumu un pēc treniņa muskuļi ir saspringti, tev var palīdzēt arī nodarbība ar masāžas rulli, karsta vanna vai sauna.

Viens vai divi izlaisti treniņi nebūt nenozīmē, ka esi izgāzusies ceļā uz aktīvāku dzīvi un pienācis padošanās laiks. Nē, ja nav spēka, lai vingrotu, izmanto laiku sevis lutināšanai un spēku atjaunošanai. Fiziskajām aktivitātēm ir jābūt regulārām, bet nedrīkst aizmirst arī par to kvalitāti un galveno uzdevumu – palīdzēt tev justies labāk. Tāpat ar treniņu biežumu un ilgumu nevajadzētu pārspīlēt, jo tas viennozīmīgi novedīs pie kvalitātes zuduma. Jā, trenējoties mazāk, ir iespējams sasniegt labākus rezultātus. Tikai nepārproti – tas nenozīmē, ka treniņš reizi mēnesī būs efektīvāks par treniņu reizi dienā.

Ir ļoti būtiski pievērst uzmanību treniņu kvalitātei. Ja katru dienu vairākas stundas pavadīsi sporta zālē, rezultāta nebūs, ja to laikā uzņemsi pašbildes, palasīsi grāmatu vai iemēģināsi visus trenažierus pēc kārtas. Nopietnu rezultātu sasniegšanai nepieciešams ieguldīt nopietnu darbu. Ja vēlies, lai treniņi būtu kvalitatīvi, bet nezini, kā to panākt, lūdz padomu trenerim.

Uztura atstāšana novārtā

Fоtо: Shutterstock
Ja tavs mērķis ir dzīvot veselīgāk un atbrīvoties arī no kāda lieka kilograma, ar treniņiem vien var nepietikt. Ļoti nozīmīgs ir arī uzturs. Nereti cilvēki nepamana to, cik neveselīgi ēd, un sevi māna ar pārliecību, ka našķi un kārumi viņu uzturā neparādās nemaz tik bieži. Saprast un godīgi sev atzīties, ka uzturs ir neveselīgs un saldumu tajā ir krietni par daudz, ir īpaši būtiski tad, ja vēlies zaudēt svaru. Izveido ēdiena dienasgrāmatu un paseko līdzi, ko tieši un kādos daudzumos apēd.

Pievērst uzmanību uzturam nebūt nenozīmē tikai skaitīt kalorijas. Daudz būtiskāk ir pievērst uzmanību tam, lai organisms saņemt visas nepieciešamās uzturvielas, minerālvielas un vitamīnus. Tev nebūs spēka treniņā, ja badosies vai ievērosi neticami stingras diētas. Tāpat ēdiens ir būtisks, lai palīdzētu tavam organismam atjaunoties. Parasti pēc fiziskajām aktivitātēm, īpaši, ja tev ir bijis intensīvs spēka treniņš, iesaka uzņemt olbaltumvielām bagātus produktus. Pirms treniņa vari uzņemt ogļhidrātus.

Tas, kādam ir jābūt tavam uzturam, ir atkarīgs ne tikai no tava mērķa, bet arī tā, cik bieži un kādā veidā trenējies, kā arī citām fiziskajām aktivitātēm. Ar Lolitas Neimanes skaidrojumiem par diētu nozīmi cilvēka dzīvē, kā arī viņas ieteikumiem veselīgākam uzturam vari iepazīties raidījumā ""Viņa" skaidro", ko iespējams noskatīties šeit.

Slikta uzdevumu izpildes tehnika

Fоtо: Shutterstock
Pēc treniņa sāp mugura un ceļi? Tas nav iemesls atmest ar roku fiziskajām aktivitātēm. Tā vietā mēģini iemācīties pareizu vingrojumu tehniku. Jā, tieši nepareiza uzdevumu izpilde ir iemesls sāpēm un veselības problēmām. Pirms uzkrauj uz pleciem milzu svaru, pajautā speciālistam, kā pareizi pildīt pietupienus. Arī citos vingrinājumos, neatkarīgi no tā, kurus muskuļus – muguras, roku, vēderpreses vai kāju – nodarbini, ir ļoti būtiski to darīt pareizi. Tas palīdzēs izvairīties no traumām un sāpēm.

Iemācīties pareizu vingrojumu izpildes tehniku ir ļoti būtiski arī, lai cerēto rezultātu sasniegtu ātrāk vai vispār to sasniegtu. Tas, ka nedaudz patirināsies ar svariem rokās, tev neko nedos, neskatoties uz to, cik smagi tie būs. Turklāt atceries, ka izpildes tehnikai ir jāseko līdzu visu laiku. Tas, ka proti izpildīt vingrinājumu pareizi, nebūt nenozīmē, ka vienmēr to arī dari. Ja esi jau pieredzējusi vingrotāja, laiku pa laikam var būt noderīgi samazināt treniņu intensitāti vai aprīkojuma svaru, pievēršot īpašu uzmanību uzdevumu izpildes tehnikai.

Nereāli mērķi un neveselīgas gaidas

Fоtо: Shutterstock
Ja viens no iemesliem, kāpēc gribi atmest ar roku treniņiem ir sajūta, ka virzīšanās uz mērķi notiek pārāk lēni, iespējams, vainojams mērķis, nevis ceļš pie tā. Jā, iespējams, tu vēlies atbrīvoties no 20 kilogramiem mēneša laikā vai iemācīties uztaisīt špagatu trīs mēnešu laikā. Mērķis noteikti nav slikts, bet ir būtiski, lai arī izvēlētais termiņš atbilstu iespējām to realizēt, nekaitējot savai veselībai. Ja tev ir liekā svara problēmas, konsultējies ar treneri un uztura speciālistu, lai saprastu, kāds varētu būt pārmaiņu grafiks, uz ko tiekties.

Tāpat atceries, ka noteikts skaitlis uz svariem nenesīs absolūtu laimi un pilnībā neatspoguļos tava ķermeņa pārvērtības. Esi dzirdējusi apgalvojumu par to, ka muskuļi ir smagāki nekā tauki? Būtībā jau viens kilograms muskuļu sver tikpat, cik viens kilograms tauku, bet izmērs gan atšķirsies. Tavu veselību un labsajūtu nevar izmērīt vienā skaitlī. Par to, kāpēc skaitlim uz svariem nevajadzētu kļūt par galveno tavu rezultātu rādītāju, lasi šajā rakstā.

Читайте нас там, где удобно: Facebook Telegram Instagram !