Domājams, ka ugunsgrēks šajā vienvagona kalnu vilcienā, kas pārvietojas ar zobratu mehānisma palīdzību, izcēlās tehnisku iemeslu dēļ. Pēc amatpersonu aplēsēm, vilcienā varēja atrasties līdz 180 cilvēkiem, jo tas bijis pārpildīts.
Glābšanas operācijā piedalās aptuveni 150 Sarkanā Krusta darbinieki. Organizācijas preses sekretārs Austrijā Gerhards Hūbers iepriekš pastāstīja, ka glābšanas operācija ir ļoti sarežģīta, jo glābēji drīkst strādāt vienīgi skābekļa maskās.
Pēc provizoriskām ziņām, vilciens ir izdedzis pilnībā.
Austrijas kanclers Volfgangs Šisels paziņoja, ka viņa valdība "dara visu, kas vien ir cilvēka spēkos, lai organizētu glābšanas darbus".
Uz notikuma vietu nekavējoties tika nosūtīti astoņi helikopteri. Pēc tam uz turieni devās vēl trīs Vācijas armijas helikopteri.
Amatpersonas centās evakuēt aptuveni 2500 slēpotājus no Kicšteinhorna kūrorta, lai glābšanas darbinieki varētu netraucēti strādāt.
Vietējais mērs Norberts Karlsbeks pastāstīja, ka ugunsgrēks izcēlies brīdī, kad vilciens atradās 2400 metrus virs jūras līmeņa 600 metru dziļumā aptuveni četrus kilometrus garajā tunelī.
Pēc viņa teiktā, tie pasažieri, kuriem izdevās izglābties, bija paši izkļuvuši no vilciena, izsitot logus.
Dzelzceļš, kas ved uz Kicšteinhorna ledāju tika atklāts 1974.gadā. Austrijā tas tiek reklamēts kā pasaulē pirmā kalnos izbūvētā pazemes dzelzceļa līnija.
Kicšteinhorna virsotne ir 3203 metrus augsta un tās ledājs, kas atrodas aptuveni simts kilometrus uz dienvidrietumiem no Zalcburgas, ir iecienīta slēpošanas vieta.