'Costa Concordia' kapteinis avārijā vaino stūrmani
Foto: AP/Scanpix

Pagājušajā gadā pie Itālijas krastiem nogrimušā kruīzu kuģa "Costa Concordia" kapteinis Frančesko Sketino traģēdijā vaino kuģa stūrmani, vēsta raidsabiedrība BBC.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Indionēziešu stūrmanis neesot paklausījis kapteiņa rīkojumam samazināt ātrumu un uzstūrējis kuģi virsū zemūdens klintij, pirmdien tiesā apgalvoja Sketino.

2012.gada 13.janvāra vakarā "Costa Concordia" uzskrēja zemūdens klintij pie Džiljo salas Toskānā. Avārijas brīdī uz kuģa atradās 4229 cilvēki. Kuģa avārijā dzīvību zaudēja 32 cilvēki, no tiem divi joprojām nav atrasti.

Kuģa kapteinis Sketino ir apsūdzēts cilvēku nogalināšanā, izraisot kuģa avāriju un pametot kuģi. Apsūdzētais pats uzskata, ka ir padarīts par grēkāzi citu cilvēku pieļauto kļūdu dēļ. Ja kapteiņa vaina tiks pierādīta, viņam draud līdz 20 gadu cietumsods.

Pagājušajā nedēļā vērienīgā operācijā uz zemūdens klints guļošo milzu kuģi izdevās pacelt vertikāli, lai turpmāk sagatavotu to transportēšanai uz krastu.

Kapteinis apgalvo, ka avārija nebūtu notikusi, ja stūrmanis Jakobs Rusli Bins, kurš jau ir atzīts par vainīgu cilvēku nogalināšanā, būtu klausījis rīkojumam vadīt kuģi prom no klintīm. Ātrs un precīzs manevrs būtu ļāvis izvairīties no sadursmes ar zemūdens klinti, kas kuģa korpusā atstāja 70 metru garu caurumu, uzskata Sketino.

Izmeklētāji jau iepriekš norādīja, ka katastrofā sava loma varēja būt valodas barjera starp kapteini un stūrmani. Tikmēr viens no tiesā pieaicinātajiem kuģniecības ekspertiem norāda, ka stūrmaņa kļūda un lēnā reakcija nav noteicošais faktors, kas izraisījis avāriju.

"Stūrmanis manevru izpildīja ar 13 sekunžu nokavēšanos, bet sadursme notiktu tik un tā," apliecināja Itālijas flotes admirālis Džuzepe Kavo Dragone.

Negadījuma brīdī kuģis bija novirzījies no sava iepriekš noteiktā kursa, jo Sketino vēlējies pasažierus pārsteigt ar tuvu skatu uz salu. Kapteiņa advokāti vēlas, lai eksperti noskaidro, kāpēc nav darbojies tāds drošības aprīkojums kā ūdens sūkņi, avārijas ģeneratori un hermētiskās durvis.

Stūrmanis Jakobs Ruslo Bins ir viens no pieciem kuģa operatorkompānijas "Costa Crociere" darbiniekiem, kuriem apmaiņā pret atzīšanos garantēts viegls sods. Viņam piespriests gada un astoņu mēnešu ieslodzījums, skaidro BBC.

Par to, kā izskatījās nogrimušā kuģa zemūdens daļā, var lasīt šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Costa Concordia Itālija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.
Lasi vēl
 

Comment Form