Eiropas Savienības (ES) izpildvaras institūcija "Topps" stratēģiju sāka izmeklēt pērn jūnijā. Secināts, ka šīs stratēģijas ietvaros kompānija centās nepieļaut, lai kārtis un uzlīmes no vienas ES valsts ar zemākām cenām tiek eksportētas uz citu ES valsti ar augstāku cenu līmeni.
Pēc Eiropas Komisijas informācijas, Eiropas Savienības uzlīmju, kāršu un citu kolekcionējamu priekšmetu tirgus vērtība 2000.gadā bija 600 miljoni ASV dolāru (337 miljoni latu). "Topps" darbības izmeklēšana attiecas tieši uz šo gadu.
Izmeklēšanā atzīts, ka "Topps" kavējis paralēlo importu ar savu meitas uzņēmumu Lielbritānijā, Somijā, Francijā, Vācijā, Itālijā un Spānijā starpniecību. Kompānija vairākkārt pieprasīja saviem izplatītājiem noskaidrot citus importētājus un valstis, kuras ir "Pokemon" produktu piegāžu galamērķis. Meitas uzņēmumiem, kuri nepildīja šo prasību, "Topps" draudēja samazināt piegāžu apjomus.