Foto: AFP/Scanpix/LETA
Lielākā lidmašīna pasaulē "Antonov An-225 Mriya" pēc divus gadus ilgušas modernizācijas nosūtīta savā pirmajā komercreisā uz Ķīnu pēc medicīniskā aprīkojuma un palīglīdzekļiem, ziņo aviācijai veltītais portāls "Aero Time".

Lidmašīna pēc Polijas kompānijas "KGHM" pasūtījuma devās trīs dienu ilgā misijā no Tiaņdzjiņas Ķīnā uz Polijas galvaspilsētu Varšavu nogādāt medicīnas preces, kuru vidū bijuši arī septiņi miljoni sejas masku. Milzis izlidoja no Kijevas un gan turpceļā, gan atpakaļceļā piezemējās Kazahstānas ekonomiskās galvaspilsētas Almati starptautiskajā lidostā.

Kopumā lidmašīnā varot iekraut līdz pat 1300 kubikmetrus lielu un 600 tonnu smagu kravu. Netiek izpausts, cik lielu daļu no lidmašīnas vēdera aizņēmusi poļiem vestā krava, taču zināms, ka Ķīnā tās iekraušanai vien vajadzējis 15 stundas.


Astoņdesmitajos gados Ukrainā radīto lidmašīnu darbina seši dzinēji un tās pacelšanās masa var sasniegt 640 tonnas. Tāpat tā var lepoties ar lielāko spārnu platumu starp joprojām izmantotajām lidmašīnām - 88 metriem. Savukārt tās garums sasniedz iespaidīgus 84 metrus.

Lai gan vienīgā "An-225" tika radīta tieši kosmosa kuģu "Buran" vešanai, pēc PSRS sabrukuma un ilgstošas dīkstāves tā patlaban pieder Ukrainas kompānijai "Antonov Airlines" un pielāgota dažādu kravu pārvadāšanai.

Ukrainas kompānija "Antonov Airlines" kopš Covid-19 pandēmijas sākuma aktīvi iesaistījusies medicīnisko preču transportēšanā ar citām savas flotes transportlidmašīnām – piecām par "An-225" tikai nedaudz mazākajām "An-124-100" –, kuras patlaban veic regulārus pārlidojumus starp Ķīnu un dažādām Eiropas valstīm, vēsta kompānijas pārstāvji.

Medicīnisko preču transportam no Ķīnas uz Franciju, Vāciju, Spāniju un Lielbritāniju savu "A330-800", "A330 MRTT", "A400M" un "Beluga" modeļu floti atvēlējusi arī Eiropas kompānija "Airbus".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!