Vācijas mediju uzraugs vēršas pret Kremļa propagandas telekanālu RT internetā
Foto: Imago Images/Scanpix/LETA

Vācijas mediju regulators sācis procedūru pret Kremļa propagandas telekanālu RT par pārraidīšanu tiešraidē vācu valodā, neskatoties uz Vācijas pārraides licences neesamību.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Jaunais RT formāts, kas ir pieejams vairākās platformās, neapšaubāmi ir pārraidīšana, piektdien pavēstīja Berlīnes-Brandenburgas mediju regulatora direktore Eva Flekena.

Mediju regulatoram nav nedz lūgta licence, ne tas tādu ir izdevis. "Tāpēc mēs šodien esam sākuši oficiālu procedūru. Raidorganizācijai ir laiks līdz gada beigām, lai sniegtu komentārus šajā ietā," sacīja Flekena.

Process var noslēgties ar lēmumu aizliegt kanālu un līdz 500 000 eiro lielu sodu.

Kopš ceturtdienas Berlīnē bāzētajā vietnē RT DE tiek veikta straumēšana 24 stundas diennaktī. Turklāt tas caur satelītu tiek translēts uz 33 Eiropas valstīm, pateicoties licencei Serbijā, kuras vadība ir labvēlīgi noskaņota pret Krieviju.

Daži komentētāji pārraidīšanu caur Serbiju uzskata par mēģinājumu apiet likumu, lai sasniegtu skatītājus Vācijā. RT DE šādas apsūdzības noraida un atsaucas uz Eiropas konvenciju, kas ļauj pārraidīt Vācijā, izmantojot Serbijas licenci.

Berlīnes-Brandenburgas mediju regulators norādīja, ka pārraidi organizē Berlīnē bāzētā "RT DE Productions GmbH" un tādējādi tā ir Vācijas jurisdikcijā.

Ceturtdien video platforma "YouTube" dažas stundas pēc palaišanas bloķēja RT jauno vācu valodas kanālu, kas ietilpst jaunajā piedāvājumā.

"YouTube" norādīja, ka RT DE darbība "YouTube" tika pārtraukta septembrī par pakalpojumu sniegšanas noteikumu apiešanu. Pārtraukšanas gadījumā kanāla īpašniekam nav atļauts izmantot vai izveidot citus "YouTube" kanālus. Kā šī apiešanas mēģinājuma rezultāts jaunais kanāls tika neatgriezeniski dzēsts.

"YouTube" pavēstīja, ka RT DE ticis informēts, ka tas ir pārkāpis politiku cīņai pret dezinformāciju saistībā ar koronavīrusa pandēmiju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus

Tags

RT (Kremļa medijs) Vācija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form