Šorīt ziņu aģentūrās un televīziju rīta programmu sižetos tika pavēstīts: "apstiprinās" vai "visticamāk, apstiprinās Latvijas Kuģniecības (LK) pretendentus". Prese klusē. "Diena" - droši vien tāpēc, ka nav jēgas šorīt vēl "celt balsi", "Dienas bizness" - tāpēc, ka galvenā redaktora īslaicīgā aizraušanās ar valsts glābšanu beigusies. Tikai "Neakarīgā" vēl mēģina norādīt uz, viņuprāt, trīs valdības partiju slepeno vienošanos "par labumu sadalīšanu valdībā, Rīgas domē un LK.
Tā kā Latvijā prese visbiežāk raksta to, ko vēlas politiskās dienaskārtības veidotāji, jāsecina vien, ka vismaz masu mediju līmenī pirms valdības sēdes LK jautājumam vairs netiek piešķirta būtiska nozīme. Kopš LK privatizācijas noteikumu pieņemšanas valdībā, pret tiem aktīvi protestējuši "Tēvzemei un brīvībai" pārstāvji. Vai jāsecina, ka tēvzemieši piekāpušies?

Šodien valdībā tiks nosaukti īstie pretendentu vārdi. Kaut gan paredzēts, ka tie jāsaglabā noslēpumā, lai novērstu iespējamās pretendentu vienošanās, visticamāk, ka dažu stundu laikā tos zinās arī prese. Ja starp pretendentiem būs "LUKoil Artic Tankers", "Tufton Oceanic" vai "Lavinia Corporation" uz kuru priekšrocībām norādīja privatizācijas oponenti, būs būtiski nopludināt šo informāciju, lai pierādītu sabiedrībai savu bažu pamatotību.

Jāpiebilst, ka sabiedrības "Delna" pārstāve Inese Voika, kas šodien novēros valdības sēdi, savulaik "DELFI Versijām" paziņoja: viņas organizācija rūpīgi uzraudzīs, vai valdībā kāds no pretendentiem netiks atsijāts, balstoties uz aizdomīgiem vai nepārliecinošiem argumentiem. Pašreizējā slepenība šādu scenāriju varētu pieļaut, tāpēc jātic, ka Voika godam pārstāvēs sabiedrības intereses konfidenciālajā valdības sēdē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!