Latvijas uzņēmums "Sonarworks" radījis unikālu programmatūru, ar kuras palīdzību iespējams krietni uzlabot austiņu un skaļruņu skanējumu. Uzņēmuma izstrādātā tehnoloģija ieviesta tūkstošos ierakstu studiju visā pasaulē, tostarp arī vairāku prestižās "Grammy" balvas ieguvēju studijās. Taču uzņēmuma mērķi ir daudz ambiciozāki – "Sonarworks" vēlas tirgū ieviest jaunu mūzikas formātu, kas ļautu ikvienam izbaudīt mūziku tās oriģinālajā skanējumā, stāsta viens no uzņēmuma līdzdibinātājiem Helmuts Bēms.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Rakstu sērijā "Latvija var!" portāls "Delfi" stāsta par uzņēmīgiem cilvēkiem Latvijas biznesā, kuru idejas pārtop inovatīvos produktos, iekaro eksporta tirgus vai pašmāju klientu sirdis. Projekts top sadarbībā ar DNB.

''Ja aizejat uz veikalu un mēģināt izvēlēties kādu skaņas ierīci, jums parāda tādu un šādu, kas katra skan savādāk, bet – kā tad ir jāskan? Manuprāt, vienīgā jēgpilnā atbilde uz šo jautājumu ir – jābūt tā, kā oriģināli paredzēja mākslinieks, nevis kā kāds ražotājs izdomāja. Ja mums izdosies, tas būs ļoti radikāls, jauns formāts, un mēs atrisināsim problēmu, kas ir pastāvējusi kopš šīs industrijas sākuma. Proti, neviens nekad nav varējis ieviest vienotu formātu, kādā klausīties mūziku. Visi vienmēr klausījās tā, kā ierīce skanēja,'' par "Sonarworks" nākotnes plāniem stāsta Bēms.

"Sonarworks", kura pamata specialitāte ir digitāla skaņas korekcija, dibināts 2013. gadā un četru gadu laikā tā klientu skaits visā pasaulē sasniedzis 13 tūkstošus. Pērnā gada apgrozījums lēšams gandrīz viena miljona eiro apmērā un uzņēmuma vadība ar sasniegto ir apmierināta, taču norāda, ka ideju un mērķu vēl ir pārpārēm.

"Principā mēs esam tā kompānija, kas ir sapratusi, kāpēc austiņas un skaļruņi skan slikti un ko var izdarīt, lai tie skanētu labāk. Pagaidām mūsu galvenie klienti ir "studiju džeki", jo viņiem tas ir nepieciešams maizes darbā. Divos vārdos to var raksturot tā, ka industrijā neviens nezina, kā nomērīt austiņas, tāpēc viņi nezina, kā tās pareizi uztaisīt. Viņiem ir kaut kāds eksperts un tad atkarībā kāds ekspertam ir noskaņojums tajā dienā, tādas arī tās sanāk," stāsta "Sonarworks" mārketinga speciālists Rūdolfs Putniņš.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Altum DNB Grammy Lasāmgabali Latvija var! Losandželosa
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form