Foto: Publicitātes foto

Pirmajam auto koplietošanas pakalpojuma sniedzējam Rīgā – "Carguru" – paliek četri gadi. Tagad reti kādu var pārsteigt ar terminu "auto koplietošana" jeb "car sharing", un "Carguru" automašīnas jau sen kļuvušas par daļu no pilsētvides. Taču tā nav bijis vienmēr.

"Šonedēļ uzņēmumam paliek četri gadi, un es joprojām atceros, kā 2017. gada 12. maijā es personīgi atstāju Rīgas ielās pirmos divpadsmit "Toyota Yaris" hibrīdus. Tad mani neatstāja dīvaina sajūta – ņemt un atstāt mašīnas uz ielas, lai tās būtu publiski pieejama ikvienam?! Atklāti sakot, es biju šaubu un rūpju pilns, jo reti kurš ticēja, ka automašīnu koplietošanai Rīgā ir nākotne. Gluži pretēji – gandrīz visi, ar kuriem es biju runājis, nesaprata, kam tas ir paredzēts un kas to izmantos. Un tagad jau pagājuši četri gadi, nobraukti miljoniem kilometru, veikti simtiem tūkstošu braucienu un ir desmitiem tūkstošu reģistrētu lietotāju. Šodien es vēlos pateikt paldies mūsu lietotājiem, jo ​​pateicoties jums automašīnu koplietošana Rīgā ir iespējama!" komentē Vladimirs Reskājs, "Carguru" vadītājs.

Spītējot pandēmijas radītajām izmaiņām mūsu ierastajā dzīvesveidā, "Carguru" turpina strādāt un attīstīties, paplašinot savu autoparku un padarot pakalpojumu vēl pieejamāku lietotājiem. Vēsturiski uzņēmuma autoparkā bija tikai "Toyota" hibrīdi. Ši gada sākumā "Carguru" autoparkā parādījās elektromobiļi "VW e-up!", taču sadarbība ar "Toyota" turpinās, un pēdējo divu mēnešu laikā katru nedēļu Rīgas ielās parādījušās jaunas šī zīmola automašīnas.

"Šogad mēs plānojam dubultot savu autoparku un priecēsim lietotājus ar jauniem automašīnu modeļiem. Jau nākamajā mēnesī mēs plānojam atjaunināt "Carguru" lietotni, padarot to vēl ērtāku. Mēs vienmēr esam centušies iepriecināt mūsu lietotājus, un šis gads nav izņēmums," saka Reskājs.

Attālinātais darbs, kas vel nesen bija reta parādība lielākajai daļai uzņēmēju, ir kļuvis par piespiedu tehnoloģiju darba procesu organizēšanai, pakāpeniski iesakņojoties pēc Covid-19 realitātē. Arvien vairāk cilvēku izvēlas elastīgu darba laiku, finansiālo un ģeogrāfisko neatkarību. Mūsdienu cilvēku dzīvē pamazām tiek ieviesta jauna patēriņa filozofija, un automašīnu koplietošana kļūst arvien pieprasītāka un daudziem jau daļa no dzīvesveida. Īstermiņa īre ir ērta un izdevīga ne tikai privātpersonām, bet arī uzņēmumiem. Arvien vairāk uzņēmumu kļūst par "Carguru" korporatīvajiem klientiem, aizmirstot par līzingu, apdrošināšanu, automašīnu tehnisko apkopi, degvielas cenām, autostāvvietu un citām izmaksām, kas saistītas ar autoparka uzturēšanu.

Dalīšanās ekonomikā patērētāju vēlmes nenosaka īpašumtiesības, bet ērtība un mobilitāte, ka arī izdevīgāki cenas nosacījumi. Svarīgs ir arī vides aspekts, kam ir galvenā loma "Carguru" filozofijā. Padarīsim Rīgu zaļu kopā!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!