'Mūsa Motors Rīga' kļūst par LEVC pārstāvi Latvijā
Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Mūsa Motors Rīga", paplašinot piedāvājumu, turpmāk pārstāvēs autoražotāju "London Electric Vehicle Company" un klientiem piedāvās unikālu produkciju – pasažieru automobili TX un vieglo komercauto VN5.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma


Ar iebūvētu pārākumu

"London Electric Vehicle Company" (LEVC), Londonas taksometru tradīcijas mantiniece, ir Koventrijā Anglijā bāzēts uzņēmums, kas kopš 2018. gada ražo modernus pasažieru un vieglos komercauto. Kompānijas pamatprodukcija ir divi modeļi – pasažieru pārvadāšanai domātais TX un vieglais komercauto VN5.

"LEVC vēlas piedalīties rītdienas transporta veidošanā un piedāvā novatoriskas idejas. Mēs priecājamies būt daļa no šā aizraujošā projekta un ceram, ka mūsu klienti novērtēs gan LEVC pārstāvētas tradīcijas, gan nākotnē vērstos risinājumus. Pirmie demonstrācijas automobiļi jau ir Rīgā, un auto iegāde būs iespējama gada beigās," stāsta "Mūsa Motors Rīga" direktors Roberts Ozoliņš.

Pārņemot priekšteču filozofiju, kurā dominē funkcionalitāte un praktiskums, LEVC savu automobiļu izgatavošanā izmanto modernākos materiālus un ražošanas metodes.

Nesošo konstrukciju veido monokoks: anodētas alumīnija detaļas ir sastiprinātas ar līmi. Izmantojot no aviācijas un motorsporta nākušo metodi, virsbūves ir par 30% vieglākas nekā tērauda analogs, ievērojami stingrākas, noturīgākas pret rūsu, kā arī efektīvi absorbē triecienu sadursmes gadījumā. Ārējie paneļi ir izgatavoti no kompozītmateriāla, tāpēc nerūsē, ir viegli noņemami un remontējami.

LEVC modeļu specifiskā forma nodrošina praktisku pārākumu – pateicoties augstajam jumtam un atpakaļ veramām aizmugurējām durvīm, automobilī ir viegli iekāpt, tajā ir sešas sēdvietas un pietiekami vietas bagāžai.

Starpsiena starp vadītāja kabīni un pasažieru salonu pieder pie TX pamatrisinājumiem. Tā sniedz privātumu pasažieriem un fizisku aizsardzību automobiļa vadītājam, turklāt, saglabājoties pandēmijas riskam, starpsiena kavē vīrusu un baciļu izplatīšanos.

Automobilis ir projektēts ilgstošai un intensīvai ekspluatācijai, tāpēc pasažieru salonā radīts optimāls līdzsvars starp modernu dizainu un robustumu, savukārt eksterjerā dizaineri saplūdinājuši taksometra un limuzīna elementus.

Ja TX ir klasisks taksometrs, tad VN5 moderns vieglais komercauto. 5,23 m garā auto kravas telpas kapacitāte ir līdz 5,5 m3, kravnesība līdz 830 kg (ieskaitot 100 kg uz jumta), turklāt VN5 spēj uzņemt divas "Euro3" paletes, kuras var iekraut gan no aizmugures, gan sāniem.

Sadarbība ar komforta un drošības ekspertu "Volvo" izpaužas arī kabīnē, kas aprīkota ar ergonomiskiem, komfortabliem sēdekļiem, klimata iekārtu un modernu multimediju sistēmu. Pasažieru un vadītāja aizsardzībai kalpo vairākas pasīvās un aktīvās drošības sistēmas. Abas versijas raksturo lieliska pārredzamība un manevrētspēja; apgriešanās aplis ir tikai 10 metru.

Jūnijā LEVC prezentēja jaunu modeli – uz VN5 bāzētu kemperi, kas ir perfekts partneris aktīvās atpūtas cienītājiem. 2023. gada uzņēmums plāno sākt 3,5 tonnu kravas auto ražošanu.

Gatavs būt daļa no tīras pilsētas vides

TX un VN5 spēka agregāts ir atbilde modernajiem izaicinājumiem un vēlmei radīt automobili, kas ir piemērots gan šodienas, gan rītdienas pilsētai.

TX un VN5 ir elektriskie auto. Tie ir aprīkoti ar 110 kW elektromotoru un nelielu "Volvo" benzīna dzinēju, kas darbojas kā nobraukuma rezerves palielinātājs. Tīrā elektriskajā režīmā TX un VN5 spēj veikt 100 km ceļa, bet, pieslēdzot ģeneratoru, kopējā sniedzamība ir 500 kilometru.

Šie rādītāji nodrošina neapgrūtinātu automobiļa ekspluatāciju pilsētā un piepilsētā, turklāt elektrisko gaitu iespējams saglabāt bezemisiju zonām.

TX un NV5 ir aprīkoti ar 31 kWh litija jonu bateriju (23 kWh lietderīgā kapacitāte). Iebūvētais lādētājs ļauj izmantot līdz pat 50 kW lielu uzlādes jaudu, un baterijas šķidrumdzese tai garantē stabilu darbību un paātrina uzlādi. Enerģijas atjaunošanai nepieciešamais laiks ir no 8 stundām mājas apstākļos (3,5 kW) līdz nepilnām 30 minūtēm, izmantojot 50 kW staciju.

Daudzpusīga pielāgošana un luksusa potenciāls

LEVC augstā specializācija ļauj TX un VN5 viegli pielāgot klienta vajadzībām, un specifisku aprīkojumu iespējams uzstādīt izgatavošanas laikā. VN5 var kalpot kā dažādu speciālo dienestu automobilis, to ir viegli pārvērst par mobilu darbnīcu, preču piegādes mašīnu u. tml.

TX lietojums neaprobežojas tikai ar taksometra lomu. Automobilis var īpaši komfortabli pārvadāt viesnīcu iemītniekus un sniegt citus ekskluzīvus transporta pakalpojumus. TX ir piemērots sociālajiem dienestiem, jo tajā var iebūvēt rampu, lai iebrauktu ar ratiņkrēslu.

Funkcionalitāte un dizains abas versijas padara par ideālu risinājumu, ja meklē praktisku un vienlaikus ārkārtīgi izteiksmīgu automobili, kas vienmēr izcelsies.

TX un VN5 modeļi ir radīti ilgai un ilgtspējīgai kalpošanai: LEVC virsbūvju dzīves cikls ir 15 gadu. Ražotājs automobiļiem dod 5 gadu vai 240 000 km garantiju, un to var pagarināt.

Globāla ikona: īpašs ceļš toreiz un tagad

Par Londonas īpašā taksometra pirmsākumiem var uzskatīt 1908. gadu, kad Londonas taksometru tirgotāji Dž. Dž. Manns un Toms Overtons pasūtīja īpašu Unic 12/16 hp modeli.

1948. gadā Manns un Overtons kompānijai "Austin Motor Company" pasūtīja jaunu šasiju, bet automobiļa ražošanu uzņēmās firma Carbodies. Pieejamais, izturīgais un uzticamais automobilis strauji guva panākumus, un trešā iterācija (FX3) iemantoja iesauku "melnais taksis".

Kad kompānija "Manganese Bronze Holdings Plc" 1972. gadā pārņēma "Carbodies" un vēlāk "Mann and Overton", tika nodibināts uzņēmums "London Taxis Intermational". 1997. gadā – gandrīz 40 gadus pēc oriģināla izlaides – dienasgaismu ieraudzīja pirmais pilnībā jaunas paaudzes modelis TX1, kam vēlāk sekoja TX2, TX3 un TX4.

2006. gadā kompānija izveidoja partnerību ar Ķīnas lielāko privāto autoražotāju "Geely" ("Geely Auto", "Lynk & Co", "Lotus", "Polestar", "Proton" un "Volvo Cars"), bet 2013. gadā "Geely" kļuva par vienīgo īpašnieku un firmu pārdēvēja par "London Taxi Company".

Reaģējot uz globālajām pārmaiņām un pieprasījumu, 2017. gadā dzima jauna marka – "London Electric Vehicle Company" jeb LEVC, bet 2018. gada sākumā tirdzniecībā nonāca Koventrijas rūpnīcas pirmais modelis LEVC TX – automobilis, kas, godinot vēsturiskās saknes, pieteica revolucionāru skatījumu uz nākotnes pasažieru un kravas transportu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form