Foto: Publicitātes foto
Pandēmija, kas uz brīdi bija apturējusi dzīvi visā pasaulē, neatgriezeniski mainīja gan mūsu ikdienu, gan paradumus. Tam bija jāpielāgojas arī tirgotājiem, kuri arvien biežāk veikalu plauktus mēdz aizpildīt ar praktiskām precēm. Lielākā apavu tīkla Lietuvā "DANIJA.LT" speciāliste Viktorija Grauslytė stāsta, kā mainījušies pircēju paradumi kas ne tikai diktē praktisku dāvanu tendences, bet arī liecina par interesi uz ilgtspējību.

Tuvojas skandināvu attieksmei

Ja agrāk pirms Ziemassvētkiem bija populāri pirkt dažādus svētkiem paredzētus sīkumus, rotājumus un neizturīgus modes priekšmetus, tad pēdējo gadu laikā pircēji arvien biežāk meklē praktiskas dāvanas, tādas kā čības, krāsainas zeķes vai mugursomas.

"Pandēmija mainīja ne tikai vērtības, bet arī mūsu vajadzības. Acīmredzot tuvojamies skandināvu attieksmei. Vēl pirms COVID-19 cilvēki mēdza pirkt daudz un dažādus sīkumus. Šobrīd iespējams vērot kā ir palielinājusies interese par ikdienā lietojamiem un vajadzīgiem priekšmetiem. Labāko dāvanu sarakstā atkal ir zeķes, čības un somas. Cilvēki izvēlas dāvanu, kas ir ne tikai vajadzīga, bet arī atgādinās par dāvinātāju un kļūs par jauku svētku piemiņu, katru dienu nēsājot un valkājot. Arī jāuzsver, ka izvēle ir atbildīgāka, jo vēlams iegādāties vienu kvalitatīvu priekšmetu, nevis daudz un nekvalitatīvus. Jau daudzus gadus to novērojam, tāpēc šādi jautājumi un pircēju interese par šādām precēm liecina par to, ka mūsu pūles nebija veltīgas, kā arī ka ziņojums un misija sasniedza auditoriju. Es ceru, ka tā nav īslaicīga parādība", – stāsta "DANIJA.LT" speciāliste.

Sarunu biedres skatījumā, ņemot vērā pieaugošu interesi par ilgtspējību un praktiskumu, arvien vairāk izstrādātāju nodarbojas ar ilgtspējīgām kolekcijām un ņem vērā šo pircēju vajadzību.

Čības – ērtākam darbam no mājām

Vairāk nekā pirms gada, sākot strādāt attālināti un birojiem pielāgojoties jaukta vai attālināta darba modelim, palielinājās interese par ērtiem mājas apaviem. Ja pirms gada veikalu plauktos bija pieejami tikai daži čību modeļi, pašlaik ir pieejami ne tikai dažādu stilu, krāsu un materiālu modeļi, bet arī modeļi, kas ir piemēroti ilgai valkāšanai mājās.

"Ļoti izauga interese par čībām, tāpēc šajā gadā pielikām pūles un izstrādājām, prezentējām modeļus, kas ir piemēroti tieši cilvēkiem, kuri strādā attālināti un pavada daudz laika mājās. "Ugg", "Bugatti", "Tommy Hifiger", "Lorenzo" un citi preču zīmoli piedāvāja ērtus mājas apavus, kas neļauj pēdai svīst un nenogurdina to, pat valkājot visu dienu. Ļoti praktiska izvēle ir dabīgas aitādas čības UGG", – stāsta viņa.

Dāvanu sarakstos – arī zeķes

V. Grauslytė jautājot, no kā sastāv dāvanu saraksti un kādas ir pircēju izvēles, speciāliste stāstīja, ka pircēji arvien biežāk meklē zeķes saviem radiniekiem un draugiem. Krāsainas un acij tīkamas zeķes kļuva par lielisku un asprātīgu izvēli, uzdāvinot čības vai dažus pārus zeķu.

"Zeķes var kļūt par ļoti praktisku, skaistu dāvanu un stila akcentu. Tās var interesanti un radoši iepakot, uztaisīt smieklīgu pastkarti un pārsteigt draugu ar mīļu sīkumu, ko viņš noteikti izmantos", – stāstīja speciāliste.

Runājot par mugursomām un somām, apavu tīkla pārstāve teica, ka arī šajā jomā dominē minimālisms. Pēdējos gados cilvēki vēlas iegādāties vienu vai dažas izturīgas somas vai mugursomas. Vienas no tādiem ir "Rains" mugursomas, kas ir pieejamas dažādos modeļos un krāsās, taču to priekšrocība ir materiāls, kas ir piemērots pat nelabvēlīgiem laika apstākļiem, un kalpos daudzus gadus.

"Mugursoma ir aktuāla stila detaļa. Mēs esam novērojuši, ka cilvēki ir gatavi tajās ieguldīt, izvēlas atbildīgi, velta vairāk naudas nekā pērkot, piemēram, ātrās modes veikalos", – piebilst mūsu sarunas biedre.

Ilgtspējīgs iepakojums – radošs akcents

Minimālisma dzīvesveida entuziaste Laura Prievelytė–Juknė stāsta, ka izvēloties dāvanu ir svarīgi ne tikai pārdomāt tās praktisku pielietošanu, bet arī radošu iepakojumu. Pirms steigties uz veikalu, viņa iesaka dāvanu papīru meklēt mājās un izmantot žāvētus augus, audumu, krāsainu papīru vai vecus žurnālus.

"Mūsu sabiedrībā dāvanas tiek vērtētas kā mīlestības izteiksme. Personīgi man patīk dāvināt savu laiku", – stāstīja L. Prievelytė–Juknė un uzsvēra, ka svarīgs ir nevis dāvanu skaits, bet to nozīme un rūpes par tuviniekiem.

Uzmanība ne tikai izvēloties dāvanu, bet arī iepakojumu, ir jauks žests. Minimālisma dzīvesveida entuziastes skatījumā, ļoti skaisti izskatīsies dāvana, kas būs iepakota audumā vai lakatā. Šim mērķim iespējams izmantot japāņu tehniku ietīšanai audumā – furoshiki. Kad parādījās šī iepakošanas tehnika, tā tika uzskatīta par primitīvu, taču pašlaik kļuva ļoti populāra dizaina un ilgtspējības dēļ.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!