Foto: Publicitātes foto
Ārkārtas situācija Latvijā un visā pasaulē ir atstājusi nozīmīgu iespaidu uz visu mediju patēriņu. "EHR Mediju Grupas" pārstāvji saredz gan pozitīvus, gan negatīvus aspektus. Pozitīvais – prasība sociāli distancēties mainījusi lietotāju paradumus, par ko mediji var tikai priecāties, jo ir pieaudzis pieprasījums pēc plašsaziņas līdzekļu pakalpojumiem.

Piemēram, Lielbritānijā pēc oficiāliem datiem pēdējās nedēļās tiešsaistes klausīšanās apjoms kopumā ir palielinājies vairākas reizes. Komerciālās radio nozares organizācijas "Radiocentre" izpilddirektors akcentē: "Piespiedu izolācijas laikā, radio pierāda savu spēku kā ļoti vērtīgs informācijas un izklaides avots." Šos vārdus apstiprina arī kompānija "Global", kurai pieder Lielbritānijas spēcīgākā mileniāļu radiostacija "Capital FM". "Mūsu tiešsaistes radio klausīšanās ir palielinājusies par 15%; šie skaitļi no tiešsaites straumēšanas platformām pierāda, ka krīzes laikā sabiedrība vēsturiski vēršas pie radio", atzīst "Global" pārstāve.

Savukārt jaunākie "Kantar" pētījumu rezultāti Latvijā liecina par to, ka radio sasniegtā auditorija ikdienā noteikti nav samazinājusies, proti, sociālā distancēšana vienkārši mainījusi klausītāju paradumus – kopējais radio klausītāju auditorijas apjoms, kas klausās radio vismaz reizi dienā, ir nedaudz samazinājies darbā, taču tajā pašā laikā – palielinājies klausīšanās apjoms mājās. Arī mēs ievērojām klausītāju pieaugumu visās "EHR Mediju Grupas" radiostacijās.

Samazinās daudzu nozaru iespējas reklamēties

Taču paralēli auditorijas aktivitātes pieaugumam ir arī negatīvais aspekts – daudzas biznesa nozares, radio un citi mediji piedzīvo reklāmas apjomu ievērojamu samazināšanos, kas tieši ietekmē radio biznesu. Vai ir iespējams uzlabot esošo situāciju un, ja jā, kā to var izdarīt? Mūsuprāt, šajā grūtajā laikā medijiem un biznesiem ir svarīgs abpusējs atbalsts un, tikai apvienojot spēkus, var pārvarēt šo #paliecmājās laiku. Piemēram, mēs pašlaik dodam iespēju mazajiem un vidējiem biznesiem stāstīt par savu uzņēmumu ar mūsu spēcīgā daudzplatformu medija starpniecību. Speciālās informatīvās rubrikas "EHR Izolente" ietvaros uzņēmumi var "uzlikt savam biznesam ielāpu ar izolenti", pastāstot plašai, maksātspējīgai auditorijai par sevi, saviem produktiem un pakalpojumiem.

Jāpiemin arī to, ka novērojam reklāmdevēju pieprasījumu pēc nestandarta risinājumiem. Arvien vairāk klientu vēršas pie mums ar lūgumu piedāvāt alternatīvu klasiskajiem reklāmas spotiem, ko mēs arī veiksmīgi darām. Piemēram, nesen kopā ar "Nervostrong" realizējām radošu radio projektu "Paliec mājās bez stresa!". Projekta ietvaros aktualizējām daudziem tik sarežģīto mājās palikšanas laiku, kas rada papildu stresu. Sniedzām padomus un piedāvājām risinājumus. Šādu projektu mērķis ir ne tikai reklamēt produktu, bet arī informēt, nomierināt, izglītot un izklaidēt mūsu klausītājus.

Aktualizējas un pieaug radio klausīšanās internetā

EHR statistika liecina, ka īpaši palielinās radio klausīšanās internetā. Arī "Gemius Audience" jaunākie dati liecina, ka vidējais viena lietotāja pavadītais laiks tiešsaistē no mobilajām ierīcēm pieaudzis pat par 40%. Tā ir lieliska ziņa visiem reklāmdevējiem, kuri jautā pēc iespējām potenciālo klientu uzrunāt daudzplatformu vidē, vienlaikus strādājot gan audiālajos, gan vizuālajos kanālos. Šī tendence pozitīvi ietekmē EHR (Eiropas Hitu Radio) un EHR Krievu Hiti mobilo aplikāciju lietotāju skaitu, tāpēc mēs arī turpmāk attīstīsim gan mūsu aplikācijas, gan portālus, gan sociālo tīklu profilus, jo tie klausītājiem būs aktuālāki nekā jebkad.

"EHR Mediju Grupas" komanda novēl visiem uzņēmējiem spēku, pacietību un komunikāciju gan ar medijiem, gan ar saviem pircējiem, lai pārvarētu šo grūto laiku. Būsim izdomas bagāti un uz sadarbību orientēti, un jaunas iespējas neizpaliks!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!