Foto: Publicitātes foto
2019. gadā "Volvo Cars" sesto gadu pēc kārtas sasniedza jaunu pārdošanas rekordu un pirmo reizi kompānijas 93 gadu vēsturē klientiem piegādāja vairāk nekā 700 000 auto. Latvijā marka turpināja baudīt pieprasījumu gan jauno, gan lietoto auto tirgū.

Latvijā pircēji novērtē Volvo markas vērtības

Latvijā 2019. gadā pēc jaunām "Volvo" automašīnām saglabājās noturīgs pieprasījums, ar 326 pārdotām vienībām ieņemot trešo vietu aiz BMW un "Audi" un apsteidzot vēl citu vācu marku, "Mercedes-Benz".

"Atskatoties uz iepriekšējo gadu, ar gandarījumu varam rezumēt, ka prestižo marku vidū "Volvo"turpina ieņemt stabilu vietu," stāsta Mūsa Motors Rīga direktors Roberts Ozoliņš.

"Kā daudzviet pasaulē, Latvijā pieprasītākie modeļi ir SUV. Līderis ir XC90, kam cieši pa pēdām seko XC60 un XC40, un ir prieks redzēt, ka pieaug pircēju interese par jaunās paaudzes V90 Cross Country un V60 Cross Country. Pašlaik gaidām modeļu jaunākās versijas ar 48 voltu hibrīdtehniku – vēlamies, lai klienti novērtē tās sniegtās priekšrocības degvielas ekonomijas un mazāku izmešu veidā."

Ņemot vērā lietoto automašīnu īpatsvaru Latvijas tirgū, vēl viena pozitīva 2019. gada tendence bija "Volvo" līdera pozīcija arī šajā segmentā. "Tas nozīmē, ka pircēji Latvijā tomēr dod priekšroku skandināvu produkcijai un tās vērtībām – pamatīgām, drošām, praktiskām un kvalitatīvām automašīnām – un ir gatavi par to maksāt vairāk. To novērojam arī mūsu mazlietoto auto tirdzniecībā," komentē Roberts Ozoliņš.

"Paredzu, ka šī tendence saglabāsies, jo arī 2020. gada janvārī "Volvo" bija pirmajā vietā, un mēs vēlamies to stiprināt ar Volvo Selekt mazlietoto automašīnu programmu, kas nodrošina kvalitāti un garantiju, kā arī sniedz iespēju automašīnas iegādi finansēt ar operatīvā līzinga palīdzību," skaidro Mūsa Motors Rīga direktors.

Jauni rekordi, pateicoties pieprasījumam pēc SUV

Globālajā tirgū "Volvo Cars" turpināja izaugsmi un 2019. gadā sasniedza jaunu rekordu – pirmo reizi uzņēmuma 93 gadu vēsturē tas pārsniedza 700 00 pārdotu automašīnu slieksni: tika reģistrēti 705 452 pārdoti auto, kas, salīdzinot ar 2018. gadu, deva pieaugumu par 9,8 procentiem, stabili palielinot tirgus daļas visos tirdzniecības reģionos.

Jaunā pārdošanas rekorda pamatā bija noturīgi spēcīgs pieprasījums pēc Volvo Cars godalgoto modeļu klāsta un jo sevišķi pēc trim SUV modeļiem, ar kuru palīdzību uzņēmums palielināja tirgus daļas stabilajos Ķīnas, ASV un Eiropas tirgos.

Tā Ķīnā "Volvo Cars" pērn pārdeva 154 961 automašīnu, kas ir par 18,7 procentiem vairāk nekā gadu iepriekš, un augstākais pārdošanas rezultāts, kādu uzņēmums jelkad sasniedzis vienā tirgū. ASV "Volvo Cars" pārdeva 108 234 automašīnas, reģistrējot 10,1 procenta pieaugumu pret 2018. gadu un pirmo reizi kopš 2007. gada pārsniedzot 100 000 eksemplāru slieksni. Eiropā īpaši augsti rezultāti bija Vācijā, kur vēl viens rekords: uzņēmums pirmo reizi pārdeva vairāk nekā 50 000 automašīnu.

XC60 SUV turpina būt uzņēmuma vislabāk pārdotā automašīna visā pasaulē, tam seko XC40 un XC90 SUV, kā arī 90. un 60. sērijas sedani un universāļi, kas ir snieguši savu ieguldījumu pārdošanas apjoma pieaugumā attiecīgi Ķīnā un Eiropā.

Uzņēmums izjuta arī spēcīgu pieprasījumu pēc elektrificētajām automašīnām gan pārdoto eksemplāru, gan mazumtirdzniecības pasūtījumu skaita ziņā. Kopumā "Volvo Cars" 2019. gadā pārdeva 45 933 uzlādējamos hibrīdus jeb par 22,9 procentiem vairāk kā 2018. gadā un vairāk nekā divtik, salīdzinot ar 2017. gadu.

Globālais uzsvars 2020. gadā – uzlādējamās automašīnas

Šogad "Volvo Cars" tirgos visā pasaulē sāks izlaist "Recharge" klāsta modeļus. "Recharge" būs kopējs nosaukums visiem uzlādējamajiem "Volvo" ar elektriskajām un uzlādējamā hibrīda piedziņām.

"Recharge" automašīnu klāsta mērķis ir uzlabot "Volvo Cars" uzlādējamo modeļu pārdošanas rezultātus un iedrošināt uzlādējamo hibrīdu lietotājus pēc iespējas biežāk izmantot režīmu "Pure". "Volvo Cars" plāno, kas uzlādējamie hibrīdi 2020. gadā veidos 20 procentus no kopējā pārdošanas apjoma.

Ikviens "Volvo" modelis, sākot no nelielā XC40 SUV līdz 60. sērijai un lielajam XC90 SUV flagmanim, ietvers "Recharge" versiju. Volvo Cars ir vienīgais automašīnu ražotājs, kas piedāvā uzlādējamu versiju ikvienam sava klāsta modelim. Drīzumā pircēji varēs izvēlēties arī XC40 Recharge P8, "Volvo Cars" pirmo pilnībā elektrisko automašīnu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!