Foto: Publicitātes foto
Mazumtirdzniecības nozarē konkurence starp veikaliem vienmēr būs sīva – gan interneta, gan klātienes veikali savā starpā sacenšas par katru pircēju, mēģinot tos piesaistīt un, kas ir īpaši svarīgi – noturēt, motivējot veikt atkārtotu pirkumu. Kad ierastie rīki jaunu un atkārtotu pircēju piesaistei ir izsmelti, jāmeklē jauni veidi. Vēl svarīgāk tas ir šobrīd, kad katra investīcija ir īpaši rūpīgi jāpārdomā, tāpēc daudzfunkcionālā maksājumu pieņemšanas risinājuma "Klix" eksperti ir sagatavojuši vairākus padomus veikala apgrozījuma palielināšanai bez lielām investīcijām.

Analizē esošo darījumu plūsmu

Viens no veidiem, kā uzlabot pārdošanas rādītājus, ir izprast esošo darījumu dinamiku. Piemēram, veikt darījumu plūsmas analīzi – kuros laikos ir visvairāk pirkumu. Ja ir vairāki veikali – tad, kurā veikalā ir labākie rādītāji. Interneta veikala gadījumā – kuros laikos pircēji ir aktīvākie, no kurām valstīm ir pirkumi, cik pirkumu grozi paliek neizpirkti utt.

Visbiežāk pārdošanas rādītājus uzņēmēji skata mēneša beigās, kad tiek savilktas atskaites, tomēr ātrai reaģēšanai un biznesa rādītāju uzlabošanai tas būtu jādara teju katru dienu. Kāpēc? Lai pēc iespējas efektīvāk izmantotu savus resursus, piemēram, lai plānotu darbinieku noslodzi, piedāvātu īpašos piedāvājumus, reaģējot uz pircēju aktivitāti utt. Tomēr ne visiem ir programmētāju prasmes vai padziļinātās zināšanas "Excel" programmā, lai pašu spēkiem veiktu datu analīzi reāllaikā. Tāpēc ērtai finanšu rādītāju analīzei ir radīti vairāki risinājumi, piemēram, "Citadeles" Biznesa portāls, kas tiek piesaistīts uzņēmēja biznesa kontam. Visi ienākošie vai izejošie darījumi ir pārredzami portālā – gan interneta veikala, gan klātienes tirdzniecību vietām. Portāls ļauj veikt datu analīzi un salīdzinājumus par dažādiem laika periodiem, pirkumu atrašanās vietām, kā arī ātri izveidot atskaites un pārskatus. Tāpat no portāla var ērti nosūtīt e-rēķinu, ko pircējs var apmaksāt ar dažiem klikšķiem, bez bankas konta un citu maksājumu detaļu kopēšanas.

Ievies jaunus norēķinu veidus

Ieradumiem ir liels spēks un katram ir savas vēlmes, kā maksāt par pirkumiem – skaidrā naudā, ievietojot maksājumu karti terminālī vai nopīkstinot karti, telefonu, gredzenu. Tāpat arī interneta veikalā – viens izvēlas maksāt ar karti, cits ar internetbanku. Veids, kā piesaistīt jaunus klientus, ir sniegt vairāk iespēju norēķināties par pirkumiem gan klātienē, gan interneta veikalā. Sacīts, darīts! Līdz šim tas gan nebija tik vienkārši un katrs no šiem risinājumiem atsevišķi bija jāpieslēdz, parakstot līgumu un kopumā atveltot tam daudz resursu. Daudzfunkcionālā maksājumu pieņemšanas risinājuma "Klix" komanda redzēja šo tirgotāju izaicinājumu un apvienoja populārākos maksājumu pieņemšanas rīkus zem viena jumta, radot Šveices naža tipa pakalpojumu – "Klix".

Piedāvā klientiem dalīto maksājumu

Vēl vien veids, kā paplašināt potenciālo pircēju loku, ir piedāvāt preces saņemt uzreiz, bet maksājumu atlikt vai sadalīt vairākos maksājumos. Iepriekš līdzīgu pakalpojumu dēvējām par līzingu, tomēr process vienmēr bija apgrūtinošs gan tirgotājam, gan pašam pircējam. Vairāku dokumentu apstrāde papīra formātā, gaidīšanas laiks līdz apstiprinājuma saņemšanai utt. Attīstoties tehnoloģijām, radies pakalpojums "pērc tagad, maksā vēlāk" jeb "Klix Pay later". Procesu neveic veikala darbinieki, bet gan pats digitālais risinājums. Pirkuma apmaksas brīdī (gan internetā, gan klātienes veikalā), klients savā viedtālrunī vai datorā ievada pamatinformāciju par sevi un pārējais process notiek automātiski dažu minūšu laikā. Pircējam tiek piedāvāti vairāki finansēšanas piedāvājumi un iespēja izvēlēties sev pieņemamāko – atlikt maksājumu, sadalīt to trīs, sešos vai vairāk maksājumos.

"Redzam, ka lielākā daļa, kas izmanto "Klix Pay later" risinājumu gan interneta veikalos, gan klātiene veikalos, izvēlas maksājumu sadalīt trīs vai sešos maksājumos, nemaksājot procentu maksājumus, vai arī izvēlas vienkārši atlikt maksājumu uz vienu mēnesi," skaidro "Klix" produkta vadītājs Eduards Timofejevs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!