Konkurences padome (KP) izmeklēs šampūna "Head&Shoulders" reklāmas atbilstību patiesībai, ko ir apšaubījuši cita pretblaugznu šampūna ražotāji, pavēstīja KP sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Liepiņa.
Viņa paskaidroja, ka KP ar iesniegumu par iespējamo reklāmas likuma pārkāpumu ir vērsusies farmācijas firmas "Janssen Pharmaceutica" pārstāvniecība Latvijā "Janssen-Cilag", norādot, ka SIA "Procter&Gamble Marketing Latvia" kā reklāmdevējs un "Metro Leo Burnet" kā reklāmas izplatītājs veic maldinošu šampūna "Head&Shoulders" reklāmu.

Reklāmas pamatā ir jautājums, kāpēc "Head&Shoulders" ir pretblaugznu šampūns Nr.1 visā pasaulē, un atbilde - tāpēc, ka tas ir tik efektīvs un atbrīvo no blaugznām uz visiem laikiem, turklāt ekrānā parādās uzraksts - "Likvidē 100% blaugznas".

Firma "Janssen Pharmaceutica" Latvijā ir pazīstama kā ārstnieciskā pretblaugznu šampūna "Nizoral" ražotāja, kas ir reģistrēts Latvijas zāļu reģistrā un tiek pārdots Latvijas aptiekās kā medikaments, kura iegādei nav nepieciešama ārsta izrakstīta recepte.

"Janssen Pharmceutica" uzskata, ka šī reklāma ir nepatiesa, jo maldinoši informē par sagaidāmo rezultātu - blaugznu pilnīgu izzušanu uz visiem laikiem. Turklāt, pēc "Janssen-Cilag" uzskata, nav zināma nominācija, kurā tad "Head&Shoulders" varētu ieņemt pirmo vietu.

Liepiņa uzsvēra, tā kā lietas izskatīšanai vēl ir nepieciešama papildu informācija, tostarp atzinumi no Valsts sanitārās inspekcijas un Valsts farmācijas inspekcijas, kā arī ražotājiem un to mārketinga kampaņas realizētājiem, tad KP vēl ir nepieciešams turpināt lietas izmeklēšanu. SIA "Procter&Gamble" ražoto pretblaugznu šampūnu "Head&Shoulders" izplata SIA "Karsten Latvia".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!