Aizvadīto nedēļu laikā popularitāti sociālajā tīklā "Facebook" izpelnījusies dzērienu ražotāja "The Coca-Cola Company" izveidota lapa un konkurss, kurā cilvēki dalās ar savu dzīvesvietas adresi, cerībā, ka uz to tiks piegādātas balvas. Bažas par šādu datu atklāšanu internetā paudusi Digitālās drošības alianse, savukārt "Coca-Cola" norāda, ka konkursā, kas jau ir noslēdzies, precīzas adreses nemaz nebija jānorāda.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"Coca-Cola" izveidotajā lapā publicēti vairāki ieraksti un fotogrāfijas, kurās uzņēmuma darbinieki redzami apmeklējam mājas un piegādājam dāvanas konkursa "Kopā garšīgāk" uzvarētājiem. Zem šiem ierakstiem lasāmi "Facebook" lietotāju komentāri, kuros viņi norāda savas adreses un atsevišķos gadījumos pat durvju kodus, cerot, ka arī uz viņu norādīto adresi tiks atvesta kāda dāvana, lai gan konkurss jau noslēdzies.

Par cilvēku lēmumu publicēt savas adreses bažas pauž Digitālās drošības alianse, atgādinot, ka interneta vidē ir jāuzvedas tāpat kā ikdienas dzīvē un savu dzīvesvietas adresi nevajadzētu norādīt publiski. "Vienmēr pirms informācijas ievietošanas internetā ir jāpadomā par sekām. Arī uzņēmumiem, radot līdzīga veida akcijas, būtu svarīgi apzināties savu atbildību klientu priekšā. Ja uzņēmums uzkrāj datus, vai klients var ievadīt šāda veida informāciju, kas ietver informāciju par dzīvesvietu, ir jāapzinās ar datu uzturēšanu saistītie drošības riski. Uzņēmējiem ir ļoti rūpīgi jāstrādā pie savu klientu un darbinieku izglītošanas un jāparedz resursi digitālajai drošībai – it īpaši plānojot šāda veida akcijas," skaidro Digitālās drošības alianses vadītāja Sanita Igaune.

Kā skaidro "Coca-Cola", konkurss, aicinot norādīt māju, kuru apciemot kampaņas ietvaros, publicēts 11. aprīlī un ilga tikai vienu dienu. "Dalībai konkursā nebija jānorāda precīza adrese un citi dati, jo tie tika noskaidroti, ar konkursa uzvarētājiem sazinoties personīgi," portālam "Delfi" pastāstīja uzņēmuma pārstāve Dace Dricka, piebilstot, ka cilvēki gan vēl arvien šajā "Facebook" lapā raksta savas adreses, aicinot uzņēmuma pārstāvjus viesos.

Kā portālam "Delfi" skaidroja Datu valsts inspekcijā, šajā konkursā dalībnieki paši norāda savas adreses un tādējādi piekrīt šādai datu apstrādei. ''Saskaņā ar Fizisko personu datu aizsardzības likuma 7. pantu personas datu apstrāde ir atļauta tikai tad, ja likumā nav noteikts citādi un ja ir vismaz viens no 7. pantā noteiktajiem nosacījumiem, piemēram, ir datu subjekta piekrišana."

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus

Tags

Drošība internetā Lasāmgabali
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form