Foto: F64

Bijušais Valsts policijas priekšnieks Aldis Lieljuksis uzskata, ka līguma laušana ar neveiksmīgo fotoradaru ieviesēju ”V-Traffic” bija kļūda, un uzņēmums bija ar sankcijām jāpiespiež pabeigt iesāktais.

Viņaprāt, arī fotoradaru atrašanas vietas bija jānosaka sadarbībā Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD) nevis policijai, jo direkcijas rīcībā ir visprecīzākie dati par bīstamākajām vietām, kur visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi.

Lieljuksis laikrakstam ”Dienas Bizness" paudis, ka veidot radaru karti sadarbībā ar policiju bija kļūda.  ”Rezultātā daudzos gadījumos radari ir uzstādīti nevis vietās, kur tiešām notiek negadījumi, bet gan tur, kur vienai konkrētai firmai vislabāk ir nopelnīt naudu. Piemēram, uz Baltezera ceļa nopietnas avārijas nav bijušas vismaz pēdējos 10 gadus, bet fotoradars tur ir uzstādīts," paudis Lieljuksis.

Viņaprāt arī nebija jālauž līgums ar radaru ieviesēju ”V-Traffic", bet ar lielākajām soda sankcijām jāpiespiež uzņēmums pabeigt iesāktais - ”nekas slikts taču nebūtu noticis, ja visi radari uz ceļiem parādītos vēl vienu gadu vēlāk", laikrakstam sacījis Lieljuksis.  

Latvijā jau kopš 28.septembra nedarbojas fotoradari, jo ar uzņēmumu "V-Traffic" izbeigts līgums, taču policija unIekšlietu ministrija">Iekšlietu ministrija līdz šim veica sarunas par pagaidu vienošanos, lai fotoradari turpinātu fiksēt ātruma pārkāpumus.

 Iekšlietu ministrija veic pārrunas ar fotoradaru ražotāju "Vitronic" par fotoradaru iegādi. Vācijas partnera piedāvāto cenu ministrija pagaidām neizpauž, taču fotoradari izmaksās mazāk nekā piecus miljonus latu. Līdz tam gan jāsagaida auditoru atzinums, vai fotoradaru cena atbilst tirgus vērtībai.

Galīgais lēmums valdībai pirkt vai nepirkt radarus ir jāpieņem līdz 27.novembrim. Valsts plāno iegādāties 57 radarus, no tiem 27 stacionāros, bet pārējos pārvietojamos.

Ja valsts nolems iegādāties radarus, to apsaimniekošanu plānots uzticēt Nodrošinājuma valsts aģentūrai.

Valdība augusta beigās nolēma lauzt līgumu ar fotoradaru piegādātāju un ieviesēju "Vitronic Baltica un partneri". Līgumu nolemts lauzt, jo radaru ieviesējs nav pildījis līguma nosacījumus. Atbilstoši līgumam "Vitronic Baltica un partneri" kopumā jāuzstāda 160 stacionārie fotoradari, no kuriem 100 ir ar mērierīcēm un 60 - tukši ietvari. Patlaban uz Latvijas ceļiem pavisam kopā darbojas 61 fotoradars - 27 stacionārie fotoradari un 34 pārvietojamie fotoradari.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!